امارات و آمریکا در مورد همکاری نظامی گفتگو کردند/ قدردانی بایدن از بن زاید


ساعت: 06:15
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883682

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با محمد بن زاید آل نهیان رئیس جمهور امارات متحده عربی از رفع موانع، برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعمیق همکاری با سایر کشورهای منطقه تشکر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه عربی اسکای نیوز که از امارات پخش می شود، دو کشور در مورد فرصت ها و چالش های منطقه ای و جهانی که نیازمند هماهنگی نزدیک میان امارات متحده عربی و ایالات متحده است، گفتگو کردند.

دو طرف درباره نقش آمریکا در برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین امارات، بحرین و مغرب با رژیم صهیونیستی، تعمیق روابط قاهره و امان در چارچوب جدید همکاری‌ها و در زمینه تقویت امنیتی و نظامی گفت‌وگو کردند. مشارکت.

بایدن یادآور شد که امارات تنها کشوری در خاورمیانه است که از زمان عملیات طوفان صحرا در سال‌های 1990 تا 1991، نیروهای مسلح خود را در کنار ارتش آمریکا در تمامی اتحادهای امنیتی بین‌المللی مستقر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بر تعهد کشورش به حفاظت از امارات در برابر حملات تروریستی و سایر اقدامات خصمانه از جمله حمله به اهداف غیرنظامی تاکید کرد.

بن زاید همچنین با بیان اینکه آمریکا شریک اصلی امنیتی امارات است، بر تمایل دو کشور برای تسریع و تشدید مذاکرات برای توسعه روابط تاریخی ابوظبی و واشنگتن تاکید کرد.

تبلیغات سنگین درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و برنامه های وی برای کشورهای منطقه و ایجاد ائتلاف بین آنها برای چند هفته بر رسانه های منطقه سایه افکند.

دیدار بایدن با سران چند کشور عربی در جده عربستان سعودی جز خواندن متون بی طرف و از پیش نوشته شده بدون دستاورد دیگری به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید