امام جمعه اهواز: عامل اصلی خسارت به ویژه در کشاورزی «عدم پرداخت زکات» است/ تقصیر نزدیکان جامعه دینی است.

امام جمعه اهواز: عامل اصلی خسارت به ویژه در کشاورزی «عدم پرداخت زکات» است/ تقصیر نزدیکان جامعه دینی است.

ایسنا نوشت: موسوی فرد گفت: مقصر برخی اغتشاشات و حجاب های اخیر جامعه دینی است چرا که حتی اگر انسان تکه تکه شود نباید از تکلیف خود دست بکشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی به دلیل سرپیچی از فرمایش حضرت آقا شاهد چنین بلایی هستیم، لذا دولت انقلابی باید به معیشت مردم توجه ویژه داشته باشد و این موضوع بخشی از برنامه های دولت

سید محمدنبی موسوی فرد روز چهارشنبه (19 بهمن ماه) در همایش علمی، ترویجی و تکریم زکات که در اهواز برگزار شد، با تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم. رمضان و مردمی که از این ماه ها به خوبی لذت می برند، می فهمند، خیلی تلاش می کنند تا برای لیلا قدر آماده شوند.

وی افزود: در آخرت جمعیت قابل توجهی از یهودیان و مسیحیان به ما اعتراض می کنند، وقتی از این افراد می پرسند که چرا مسلمان نشدید، می گویند مسلمانان گفتند; دروغ و تهمت و بلاتکلیفی و ظلم بد است اما برخی از آنها همه این کارها را انجام داده اند پس به کدام اعمال این افراد نگاه کنیم؟ خیلی بد است که آن روز اینها به ما اعتراض کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خداوند متعال چهار رسالت را بر دوش مؤمنان قرار داده است که توجه به نماز و پرداخت زکات از این رسالت هاست. پرداخت زکات یکی از آرزوهای دیرینه اسلام است.

امام جمعه اهواز گفت: بیشترین آسیب به ویژه در امور کشاورزی ناشی از عدم پرداخت زکات است. وی با تاکید بر لزوم تذکر زبانی، گفت: مقصر برخی اغتشاشات و حجاب اخیر، جامعه ایمانی است، چرا که حتی اگر انسان تکه تکه شود، نباید از تکلیف خود دست بکشد. باید سینه مان را بگیریم و به دشمنی که جنگ نرم علیه کشور راه انداخته تذکر شفاهی بدهیم.

موسوی فرد تصریح کرد: در 22 بهمن شاهد خواهیم بود که مردم برای چهل و چهارمین بار در صحنه انقلاب حاضر می شوند اما به فرموده حضرت آقا حضور مردم در راهپیمایی به معنای عدم شکایت نیست. در مورد رفتارمان، پس باید تا حد امکان تلاش کنیم. باید به درخواست های مردم توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید