امام جمعه تا گزارش کذب به استاندار سابق مبنی بر باز شدن جاده کمربندی با اختلاف مخالفت می کند


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885092

چهارمین جلسه شورای اداری فریدونکنار با حضور جمعی از مسئولین این شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار صبح امروز با حضور امام حجت الاسلام تقی پور، باقرزاده نماینده مجلس، ابراهیم نژاد گورجی فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

من با تضاد مخالفم
حجت الاسلام حسین تقی پور امام جمعه فریدونکنار در این دیدار از استاندار به دلیل برگزاری جلسه شورای اداری در مصلی جمهوری اسلامی ایران در آستانه پنجمین روز از مرداد ماه سالروز هجرت قدردانی کرد. اقامه اولین نماز جمعه را برپا کرد و گفت: نماز جمعه جزء هدایت و واجب است. او خط مشی می کشد و این ترسیم سیاست به معنای دخالت در امور اجرایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر عده ای بخواهند با اختلاف افکنی شهر را به سمت دیگری سوق دهند امام جمعه وظیفه دارد به آنها اقتدا کند و من با آن مخالفت خواهم کرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: در حذف و نصب به هیچ وجه دخالت نمی کنم اما اگر مشورت بخواهند نظر می دهم اما هیچ گاه حق مسؤولان اجرایی را تضعیف نمی کنم.

تقی پور یادآور شد: درباره پل کمربندی چند سوال مطرح شد، اول اینکه آیا اصلاً کمربندی لازم بود و حالا که ساخته شد چرا نظارتی بر آن توسط دستگاه های نظارتی انجام نشد؟

وی با بیان اینکه اگر اشتباهی انجام داده ام باید در همان تریبون عذرخواهی کنم، گفت: برخی با طرح مسائل تلاش می کنند فعالیت های ما را منحرف کنند مانند امام جمعه در امور مختلف دخالت نکنید، اما بدانید که ما با هم هستیم. ما با کلمات ترک نمی کنیم.

تقی پور افزود: در زمینه آرد و نان تلاش های زیادی توسط مسئولان فریدوکنار انجام شده و به فضل الهی بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه فرماندار فردی انقلابی، متوسط ​​و پرتلاش است که دغدغه های فراوانی دارد، تاکید کرد: همدلی و اتحاد بیشتر در شهرستان احساس می شود و اگر اشتباهی از سوی گروه نماز جمعه مشاهده شود. ائمه باید مطلع شوند

کمبود زمین در فریدونکنار چالش بزرگی برای اجرای پروژه است
علی اصغر باقرزاده نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: مجدانه پیگیر مشکلات فریدونکنار تا انتها هستم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری موضوع مجموعه شهید رجایی و مسائل حقوقی زمین ورزشی شهید آزادی از جمله مواردی بود که در سطح کشور پیگیری کردیم و توافقاتی برای اجرا انجام شد.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به اینکه مشکل کمبود زمین در فریدونکنار دلیل توقف یا تاخیر و بی اعتمادی پروژه ها است، تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکل زمین را حل کنیم. برای احداث فاضلاب شهری، از اعتبار مطلوب برخوردار خواهد بود.

باقرزاده ادامه داد: با وجود اینکه بیش از یک سال است که مجوز ساخت شهرک صنعتی در فریدونکنار گرفته شده، اما متاسفانه به دلیل کمبود زمین نتوانسته ایم کاری انجام دهیم.

وی گفت: پس از تلاش های فراوان زمین درمانگاه تامین اجتماعی خریداری شده و به زودی ساخت آن آغاز می شود زیرا بیش از 40 هزار نفر از مردم فریدونکنار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس با اشاره به وضعیت مجتمع فرهنگی نیاش که در حال ساخت است، گفت: با توجه به اینکه فریدونکنار یکی از شهرک های آسیب پذیر است، این مجموعه می تواند با اجرا در کاهش آسیب ها موثر باشد. برنامه های فرهنگی و پیگیری های لازم را برای اطمینان از اعتبار پروژه انجام می دهیم و باید برای تکمیل آن تخصیص داده شود.

باقرزاده با بیان اینکه اعتبار برای توسعه مجموعه های ورزشی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سه میلیارد تومان از محل سفر معاون سابق رئیس جمهور به نوبخت برای تکمیل پروژه های ورزشی فریدونکنار در نظر گرفته شده است و باید پیگیری های لازم از سوی اداره کل انجام شود. مسولان شهرستان تا این پروژه ها از جمله خانه کشتی حسین آباد و سالن ورزشی کردگرمحله تکمیل شود.

بررسی عوامل تاخیری کمربند فریدکنار
وی درباره اتفاقی که برای پل کمربندی فریدونکنار افتاد گفت: از زمانی که نماینده شدم 16 سال از اتمام پروژه می گذرد، 55 درصد پیشرفت داشته و در مقاطعی از افتتاح آن جلوگیری کرده ام و این را با افتخار می گویم. چون می دانستم چه خبر است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس گفت: البته الان اتفاق خاصی نیفتاده است اما به هر حال اگر کارهای اساسی انجام می شد بهتر بود.

باقرزاده یادآور شد: اخیرا 6 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که باید کار بدون نقص به مردم واگذار شود.

وی تاکید کرد: باید با عوامل تاخیر در کار برخورد و با رفع کامل نواقص موجود این پروژه به بهره برداری برسد.

امام جمعه حق دارد امور اجرایی را ذکر کند
کروش ابراهیم نژاد گورجی فرماندار فریدونکنار در این جلسه به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در ۱۴ مردادماه گفت: هر جا که امور مسلمین بر روی زمین بماند، مرجعیت شرعی و قانونی شیعیان است. آنها را تصاحب می کند و امام جمعه نماد و نماینده ولی فقیه است.» رهبرانی در شهر هستند و بدیهی است که اگر چیزی به تأخیر افتاد یا جلو نرفت، امام جمعه باید موضع خود را در مورد آن اعلام کند.

وی با ابراز تأسف برای کسانی که تذکرات امام جمعه را دخالت در امور دستگاه های اجرایی می دانند، خاطرنشان کرد: از امام جمعه شهرستان که در زمینه های مختلف تذکرات لازم را دادند کمال تشکر را داریم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه تالیف کتاب فریدونکنار کار بسیار مهمی است، اظهار داشت: تاریخ شفاهی فریدونکنار توسط جمعی از نخبگان به سرپرستی آقای متولیان در حال تدوین است که کار بسیار ارزشمندی است و اگر این کار را نکنیم. این تاریخ را بنویسند، برای ما می نویسند و به این شکل می گویند. که آنها را خوشحال می کند، پس اکنون همه دستگاه ها باید برای تهیه این اثر ارزشمند کمک کنند.

ابراهیم نژاد گورجی تاکید کرد: میزان همکاری دستگاه ها در تدوین کتاب فریدکنانار در ارزیابی این نهاد موثر بود زیرا نماد روحیه جهادی و انقلابی است.

وی یادآور شد: مسئولان منابع آب مراقب تسریع در اتصال خط لوله شهرهای گروه الف به فریدونکنار باشند.

فرماندار فریدونکنار با قدردانی از اقدامات شایسته شهرداری و شورای شهر گفت: طرحی که برای آسفالت معابر و کوچه ها در حال اجراست رضایت مردم را جلب کرده است و راه اندازی مرکز رصد انعکاس اقدامات بسیار خوبی است. شهرداری و شورای شهر فریدونکنار.

ابراهیم نژاد گورجی با بیان اینکه وضعیت نانوایی های فریدونکنار نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، گفت:

هشدار نادرست فرماندار سابق را گمراه کرد
وی در خصوص حادثه رخ داده در جاده کمربندی فریدونکنار که جنجال به پا کرد، خاطرنشان کرد: برخی ما را متهم کرده اند که این پل به دلیل مسائل سیاسی افتتاح نمی شود، اما بازگشایی نشدن آن تنها به دلیل مسائل ایمنی است.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: گزارش های غیرکارشناسانه مسئولان راه و شهرسازی به فرماندار سابق فریدونکنار باعث شد که این پل به این باور برسد که می توان پل را افتتاح کرد و وی در مراسم تودیع خود گفته بود که اگر دست من باشد، حتما این پل را باز می کنم. این پل را باز کن

ابراهیم نژاد گورجی تاکید کرد: تا زمانی که خلاءهای ایمنی به طور کامل برطرف نشود اجازه باز شدن آن را نمی دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید