امام جمعه شیراز: امام خامنه ای حجت ما در دوران غیبت است. همه باید مطیع ولایت باشند

امام جمعه شیراز: امام خامنه ای حجت ما در دوران غیبت است.  همه باید مطیع ولایت باشند

لطف الله دیکام در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مراقبت های فردی و اجتماعی گفت: مراقبت اجتماعی یکی از ویژگی های ارزشمند دین اسلام است اما قبل از آن توجه و توجه به مراقبت فردی بود.

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: اولین مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) است که جشن میلاد باید بسیار باشکوه باشد زیرا معبد ایشان را خراب کردند و این امام بزرگوار گمنام است. “

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شیعیان باید با یک جشن باشکوه نشان دهند که این امام در دل ها زنده است، گفت: نکته دیگر مقام شامخ امام حسن (ع) است که برای همه ما درس آموز است. “

آیت الله دیکام با بیان اینکه امام حسین (ع) تابع امام حسن (ع) است که 20 سال امامت کرده است و این به معنای قبول ولایت است، افزود: همه باید از ولایت اطاعت کنند، حتی اگر معصوم باشد من دارم، ما باید حرف ولی را از دست نده

وی با تاکید بر اینکه دو امام و دو حجت با هم نمی آیند، گفت: در غیبت حجت، امام خامنه ای علیه ماست، تقسیم ولایت فایده ای ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از روز میلاد امام حسن (ع) تا شهادت امام علی (ع) تکریم و رسیدگی به محرومان و ایتام است، گفت: برنامه رسیدگی به محرومان، مردم در مشکل، قیمت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه دولت ها هر چقدر هم قوی باشند نمی توانند همه مشکلات را حل کنند، گفت: مردم باید برای رفع این مشکلات به یکدیگر کمک کنند، زیرا هر چه در راه خدا بدهی، خداوند را چندین برابر حمایت و برکت می دهد.

آیت الله دیکام با اعلام اینکه ماه مبارک رمضان زمان دعا و نیایش است، افزود: بیایید با توسل به خدا خود، جامعه و کشورمان را بیمه کنیم.

وی با اشاره به بزرگداشت روز ارتش در 29 فروردین گفت: باید قدردان زحمات ارتش بود، رشد معنوی نیروهای ارتش و حراست از مرزها مایه مباهات است.

امام جمعه شیراز با اشاره به سیاست های کلی تامین اجتماعی ابلاغی از سوی رهبری گفت: رهبری فرمودند برای عدالت، کرامت انسانی، حمایت از مستمندان و ایجاد رفاه عمومی در نظام جمهوری اسلامی باید کاری کرد.

وی با بیان اینکه اجرای حکومت اسلامی زمان زیادی می برد، افزود: سیاست ها نیاز به بازنگری و ابلاغ منظم دارد که اجرای این سیاست زمان بر است؛ قوه مجریه آرام آرام سیاست ها را اجرا می کند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه باید متحول شود، گفت: انتظار از دولتمردی این است که اگر چشم سازمان برنامه و بودجه معطوف به دستورات مقام معظم رهبری نباشد، سازمان برنامه و بودجه برای اجرای سیاست های مشترک اقدام جدی کند. انجام سیاست های مشترک «هیچ کاری نکردن نشانه ضعف این دستگاه است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه توده ای که از سخنان و دستورات ولی فقیه اطاعت نمی کند غصب است و باید کنار گذاشته شود، افزود:
امیدواریم برنامه ریزی آنچه در حال رخ دادن است منجر به اجرای 37 سند سیاست مشترک شود. اگر درست کار نمی کنند باید وارد سیستم نظارتی شوند و با آنها برخورد کنند.

آیت الله دژکام با اشاره به تذکر رئیس جمهور درباره قیمت ها و در نظر گرفتن آن در پشت صحنه، گفت: موضوع قیمت ها به دو عامل بستگی دارد، اولین عامل تولید و عرضه است، زیرا اگر کمبود عرضه شود، گران می شود. که برای کالاهای خارج از فصل مناسب است.”

وی با بیان اینکه مدیریت سال ها بر تولید تاکید داشت و نشان داد که بدون تولید نمی توان اقتصاد را کنترل کرد، گفت: انتظارات جهاد کشاورزی و سکوت افزایش تولید و استفاده بهینه از ظرفیت استان است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه دومین عامل تکثیر این است که فساد اتفاق بیفتد، گفت: در این زمینه باید نظارت بیشتری صورت گیرد و برای کنترل بازار اقداماتی انجام شود اما شرط آن اهمیت تولید است.

دیدگاهتان را بنویسید