امام حسین (علیه السلام) پایه های اسلام ناب محمدی (ص) را زنده کرد.


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889374

حجت الاسلام والمسلمین شجاع الدین ابطحی گفت: هدف اصلی قیام عاشورا زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی و حفظ روحیه طاغوت ستیزی و تلاش برای رهایی از طاغوت و آشنایی با معارف اسلامی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: با وجود اینکه در زمان ائمه اطهار علیهم السلام کلمه هیأت وجود نداشت، همواره توصیه می کردند. شیعیان دور هم جمع شوند و اهل بیت ما (ع) زنده شوند.

وی افزود: در حقیقت توصیه ائمه عطار (علیهم السلام) به شیعیان این بود که اسلام ناب را با اجتماع و با بیان فضایل و مناقب و ذکر مصائب و حقایق زنده نگه دارند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر جوانان با مجالس عزاداری محرم آشنا شوند در واقع از تهاجم فرهنگی مصون می مانند و نسل منتظر و پاسدار حرم به جامعه تحویل داده می شود.


حجت الاسلام ابطحی افزود: یکی از اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، احیای سنت جدش رسول الله (ص) و پدرش امیرالمؤمنین بود. منین (علیه السلام) دیده بود که نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ حسینی برای نسل های جدید ضروری است و شعائر حسینی نباید خالی از محتوا شود و یا خدای ناکرده در این مسیر انحراف و رنج و گلایه پیدا شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از زنده نگه داشتن اسلام ناب، حفظ روحیه طاغوت ستیزی و تلاش برای رهایی از استبداد، فراگیری معارف اسلام و کسب ثواب و تقرب به اقدس الهی است.

این کارشناس دینی اذعان داشت: امام حسین(ع) انسانی کامل و دارای تمام کمالات در حد عالی بود و هر امامی به تناسب زمان خود بر برخی از کمالات خود می درخشید.

وی افزود: امام حسین (ع) مردی شریف، آزاده، ایثارگر، شجاع و استوار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید