امام حسین (ع) الگوی فداکاری برای رسیدن به هدف الهی است/ ملت ایران از اباعبدالله (ع) آموخت


ساعت: 08:11
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813251

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد؛

امان الله علی مرادی گفت: امام حسین(ع) الگوی فداکاری در راه هدف الهی است، فداکاری با جانفشانی، جان عزیزان، اسارت اهل بیت، تحمل این حادثه سخت برای اسلام؛ از این رو، امام حسین (ع) الگوی فداکاری است. تا ظلم در تاریخ بشریت باقی بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت ولی بزرگ اسلام امام حسین (ع) است و این روز بزرگ در انقلاب اسلامی را روز ولی امر نیز می نامند; این روز گرانقدر را به رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران و مردم شریف استان کرمان و همه ملت ایران، امت اسلامی، مستضعفین جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند به برکت این فرزند عزیز همه بلاها به ویژه بیماری عروق کرونر قلب را برطرف خواهد کرد، گفت: صلوات و رحمت خاص بر روح امام خمینی (ره) علی علیه السلام جان خود را فدا کرد به ویژه رهبر بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی.

وی با اشاره به اینکه در روز سوم شعبان فردی متولد شد که سرنوشت اسلام، قیام، فداکاری و اخلاص آن در گرو او بود، خاطرنشان کرد: حسین بن علی (ع) در تاریخ بشریت حق را آفرید، هرگز نخواهد بود. فراموش شده؛ امام حسین (ع) الگوی فداکاری در راه هدف الهی است; فداکاری با جان دادن، جان عزیزان، اسارت اهل بیت با این مصیبت، تحمل این حادثه سخت برای اسلام است تا ظلم در تاریخ بشریت باقی بماند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بسیاری از شهدا در راه خدا در رکاب پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین علی (ع)، پیامبران الهی از دنیا رفته بودند و هیچ کدام به بزرگی واقعه آن حضرت نیست. کربلا.”

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی گفت: فرق است بین کسی که با تحسین یارانش وارد میدان شود و امید به پیروزی داشته باشد و شهید شود و بین کسی که در عالم ظلمت است که همه بزرگان. جهان اسلام از همراهی با او امتناع می کنند، بلکه او را به این اقدام متهم می کنند، امیدی به کمک کسی نیست. خود او تنها با تعداد اندکی از همراهان مخلص و با خانواده، همسر، خواهر، خواهرزاده ها، برادرزاده ها، جوانان، اقوام و فرزند شش ماهه اش وارد میدان می شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عاشورا صحنه باشکوهی از همه ارزش های متعالی است که در نزد بشریت در تاریخ مطرح شده است، گفت: باید از امام حسین (ع) درس بگیریم. (مانند)؛ درس آمادگی برای قانون، عدالت، انصاف، مقابله با ظلم و اینکه باید همیشه آماده بود و همه امکانات خود را به میدان آورد.

وی گفت: ملت ایران به فضل الهی این درس را از حسین بن بنی علی علیه السلام آموخته است و بیش از چهل سال است که رهبری ملت ایران در این مسیر حرکت می کند. ملت ایران با این روحیه وارد میدان شد، بنای ظلم و ستم را در ایران ویران کرد و در عوض یک بنای اسلامی درست کرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم ایران عاشورا وارد میدان شدند و تا امروز روز به روز در حال پیشرفت است. ایران در دوره تاگوت را مردم کجای دنیا می بینند و ایران جمهوری اسلامی کجا؟ در علم، سیاست، امنیت، تسلط بر حوادث منطقه، تأثیر حوادث جهان، امید و اعتماد به نفس، پیمودن مسیر عزت و سعادت، انشاءالله این امر روز به روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید