امام حسین (ع) سرور همه مسلمانان جهان است / سپاه پاسداران در خط مقدم همه بحران هاست


ساعت: 09:09
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813263

بازماندگان گفتند که سپاه در خط مقدم قرار دارد و سپاه در جایی و زمانی است که انقلاب در خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ بزمندگان امام جمعه بندرپل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه امام حسین (ع) ریحانه المصطفی هم امام شیعه و هم از اهل سنت است، اظهار داشت: این امام منشأ وحدت جامعه و مذاهب اسلام است.
امام جمعه بندرپل گفت: امام حسین (ع) امام و مولای همه مسلمانان جهان است; از این رو، در احادیثی که علمای اهل سنت نقل کرده اند، در می یابیم که این امام همام (ع) منبع الهام اهل سنت است; اهل سنت به امام حسین (ع) افتخار می کنند و او را بهترین الگوی خود در زندگی فردی، اجتماعی و معنوی خود می دانند.
بازماندگان گفتند: شهادت امام حسین (ع) در نزد اهل سنت، مصداق ایثار و حفظ حقوق و تلاش امام حسین (ع) برای احقاق حق ظالمان است و بهترین دلیل برای این امر در روایتی نقل شده است. کتب اهل سنت فضایل و مناقب امام حسین (ع).
وی افزود: بسیاری از اهل سنت معتقدند که ذکر قیام امام حسین(ع) باید موضوع جلسات، سخنرانی ها و حتی خطبه های نماز جمعه آنها باشد، زیرا امام حسین(ع) باید دین جدش را که پاک است زنده کند. . اسلام «محمد(ص) در برابر جانفشانی و هر چه برای انسان گرانبهاتر است قیام می کند.
بازماندگان با اشاره به احادیثی از رسول خدا (ص) درباره امام حسن (ع) و امام حسین (ع) گفتند: اسامه بن زاید گفت: شبی نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رفتم. برای نیاز، این یکی را دارم، تا آن که چیزی با او بیرون آمد. خسته از حاجت گفتم: این چه چیزی است که با خود برده ای؟ در را باز کرد و دیدم حسن و حسین با او هستند. حضرت فرمود: اینها پسران من هستند و پسرانم دختران من هستند، برای رضای خدا آنها را دوست دارم، شما آنها را دوست بدارید و هر که آنها را دوست دارد دوست بدارید. (سنن ترمذی، کتاب مناقب، باب مناقب الحسن و الحسین)

وی افزود: زنی با اندک تفاوتی چنین گفت: این دو پسر من و پسر دخترم هستند، خدایا! میدونی که من این دوتا رو دوست دارم پس شما هم دوستشون داشته باشید. خدای من! تو “میدونی که من این دوتا رو دوست دارم پس تو هم دوستشون داری.” (سنن نسایی، کتاب الخصائص).

این عالم اهل سنت جنوب کشور ادامه داد: انس بن مالک نیز می گوید: از رسول خدا (ص) سؤال شد که کدام یک از اهل بیت شما نزد شما محبوبتر است؟ گفت: حسن و حسین. به فاطمه (علیها السلام) گفت: پسرانم را نزد من بیاور سپس آنها را ببوس و در آغوش بگیر. (سنی ترمذی).
بازماندگان گفتند: امام حسین(ع) هم امام شیعه و هم امام اهل سنت است و یکی از منابع وحدت مسلمین به شمار می رود و در بین اهل سنت نیز از احترام و ارزش زیادی برخوردار است و اهل سنت عاشق اهل بیت(ع) هستند، می دانند. تعهدات؛ اهل بیت علیهم السلام مایه سعادت و هدایت محسوب می شوند و همچنین در تشهد نماز درود بر اهل بیت علیهم السلام به اندازه درود بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله واجب است. بر او). ) به خدا بر او).

وی با تقدیر از حضور همه جانبه و موثر سپاه در تمامی بحران ها و شرایط سخت گفت: سپاه در تمامی بحران های بزرگ اعم از زلزله، خشکسالی، سیل و تاج گذاری به کمک مردم آمده است.

امام جمعه بندرپل افزود: به برکت این تلاش های جهادی، مؤمنانه و خستگی ناپذیر نزدیکان سپاه، امروز ایران اسلامی به محور امنیت و دارای شهرت و اقتدار تبدیل شده است که این افتخار بزرگ و حرف اول است. در دنیا. .

وی با بیان اینکه سپاه در خط مقدم بود و هر جا و زمانی که انقلاب در خطر بود، سپاه سر جای خود بود، افزود: سپاه ایجاد ناامنی در مرزها و داخل کشور را خط قرمز خود می داند.

بازماندگان گفتند: مهمترین چیز در مورد سپاه اعتماد عمومی است. هر بار که سپاه وارد عرصه می شود مردم احساس امنیت و آرامش کامل می کنند زیرا می دانند که سپاه از آرمان ها و ارزش های ما و همچنین از اسلام و ایران ما دفاع می کند.

وی ادامه داد: خدمت چندین ساله بسیجی زیر چتر سپاه برای من باعث افتخار است.

امام جمعه بندرپل با بیان اینکه امیدها به روی سپاه بسته است و هر جا بلاتکلیفی باشد خط قرمز سپاه است، گفت: هرجا سپاه وارد شود کارها به شکل واقعی خود انجام می شود و من به آن اطمینان دارم. لحظه به لحظه «با همت و جدیت این بچه ها پشت سر انقلاب اسلامی دولت مردمی، ما نیز با بهره گیری از توانمندی های سپاه به اوج افتخار خواهیم رسید.

بازماندگان با بیان اینکه امید به تغییر حکومت مردمی وجود دارد، تاکید کردند: دولت بدون حمایت سپاه موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آنچه باعث احترام مردم می شود اعتقادات سپاه است، افزود: دل ما به سپاه گرم است و از سپاه انتظارات زیادی داریم.
امام جمعه بندرپل با تاکید بر اینکه جایگاه سپاه رفیع است، خاطرنشان کرد: سپاه در یک جبهه یا در بحران است و امروز بیش از هر زمان دیگری به همکاری، اراده، توافقات و تدابیر سپاه نیازمندیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید