امام خمینی حامی بزرگ مستضعفان و محرومان بود.


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843437

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

گلمرضا مولایی گفت: امروز بسیج سازندگی در حوزه خدمات جهادی، خدمت رسانی، اقتصاد محرومیت زدایی و مقاومتی فعالیت می کند. به گفته مقام معظم رهبری تنها با انجام فعالیت های جهادی و انقلابی می توان پیشرفت جمهوری اسلامی را مشخص کرد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مولایی مسئول سلمان سیستان و بسیج سازندگی بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با اشاره به سیره امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) با اخلاق اسلامی شخصیتی کامل و کم نظیر در همه ابعاد زندگی بود. و تبدیل شدن او به یک شخصیت جهانی در تمام عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی است.


وی افزود: ایشان شخصیتی بسیار قوی و قوی داشت، صراحت و صداقت در گفتار از ویژگی های امام بود.

مکتب امام (ره)، مکتب اسلام ناب محمدی

به گفته این مسئول، یکی از اصول و شاخص های اصلی مکتب امام راحل، شاخص اسلام ناب محمدی، اسلام ظالم ستیز، عدالت خواه، مجاهد و حامی محرومان است.


وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ایمان و اعتقاد مردم به اراده و قدرت مردم توجه داشته است، گفت: ایشان در بدو ورود به ایران و در یک سخنرانی تاریخی به نظام تاکید کردند. بهشت زهرا (س) گفت: «اینها دولت را تعیین می کنند، من به دهان این دولت می زنم».


مسئول بسیج سپاه سلمان ادامه داد: یکی از نهادهایی که به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد، بسیج مستضعفین بود که با همراهی نیروی مؤثر و حضور در همه عرصه های مورد نیاز نظام احساس می شد.


وی اذعان داشت: داستان بسیج قبل از جنگ و دفاع مقدس شکل گرفت. در جریان جنگ وحشیانه و تجاوزات استکبار به رهبری آمریکا و صدام و حزب بعث ایران اسلامی، این نیروها با اراده قوی وارد میدان شدند و تا زمانی که قدرت مردمی و بسیج وارد نشد، هیچ خیری نبوده است. پیروزی در دفاع جهانی و بسیج مستضعفین، شاهد موفقیت های زیادی در جنگ بوده ایم.


مولایی گفت: پس از تجزیه جهاد سازندگی و تقسیم نیروهای آن به سایر ارگان ها و نهادهای تخصصی، مقام معظم رهبری بار دیگر در 15 اردیبهشت 1379 فرمانی تاریخی صادر کردند و دستور تشکیل بسیج سازندگی برای استفاده از ظرفیت، شور و نشاط را صادر کردند. و شور و نشاط جوانان و نیروهای بسیج موثر.


وی بیان کرد: محوریت بسیج سازندگی کمک و محرومیت زدایی در عرصه های مختلف مردمی بود و با تشکیل 42 گروه جهادی ثبت نام شده در سامانه جهادی اطلس، این نیروی بسیج موثر در حوزه های مقاومت و شهرستان ها، روستاها و روستاها فعالیت می کند. حومه شهر


این مقام مسئول با اشاره به مهمترین اقدامات بسیج سازندگی اذعان داشت: اهداف تعیین شده برای بسیج سازندگی؛ کمک به دولت در ارائه خدمات، محرومیت زدایی و ساخت و ساز با اولویت روستاها و مناطق مرزی و فقیرنشین، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و همین طرح تولید و تحول و حمایت از شناسایی و ایجاد فرصت های شغلی.

مکتب امام خمینی(ره) کمک به مردم و محرومیت زدایی است


وی ادامه داد: ساخت خانه های مستمندان و جهانیان، ساخت مساجد و مدرسه، فعالیت های بهداشتی و درمانی و آب و جاده های روستایی و حضور نیروهای بسیج در حوادث غیرمترقبه در سال های اخیر با استفاده از گروه های جهادی در استان نشان دهنده یک امر است. از اولین نیروهایی که روی صحنه رفت، نیروهای بسیجی بودند.


مالایی افزود: در شرایط سخت تحریم ها و اقتصاد ضعیف کشور، اساس اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج سازندگی آغاز به کار کرد و نقش مهمی در بحث اشتغال جوانان و حمایت از اشتغال خانواده داشت. رشد درآمد در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی.»


وی گفت: با حمایت از تولید صنایع دستی، صنایع تبدیلی، کارگاه ها و مراکز کوچک تولیدی و برندسازی، امکانات خوبی در روستاها و شهرها ایجاد شده است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) به مردم کمک می کند و محرومیت زدایی می کند، گفت: بسیج سازندگی در مسیری تنظیم شده است که امام راحل به عنوان سربازان این مدرسه تعیین کردند، ما آمادگی داریم تا ما در هر زمان و مکان برای انجام کار جهادی و خدمت به مردم در کنار نیروهای جوان بسیجی خدمت می کنیم.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید