امام خمینی (ره) فرهنگ کاخ را به دوران باستان تبدیل کرد


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842540

یاوری گفت: یکی از مهم‌ترین تأثیراتی که خمینی (ره) در بدنه جامعه ما الهام گرفته‌ام، تبدیل فرهنگ کاخ‌نشینی به ضد ارزشی در کشور بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی یاوری در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی اشرافیت و تجمل گرایی که در میان طبقه متمول جامعه و امکانات مالی ارزشمند بود، نشانه اصالت و نجابت به شمار می رفت، گفت: ابن فرهنگ به واسطه. پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط زندگی امام خمینی (ره) به ساده ترین شکل ضد ارزش شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ساده زیستی خود این موضوع را ثابت کردند، تاکید کرد: ساده زیستی که خمینی به عنوان رهبر جامعه اسلامی انتخاب کرد، نشانه این است که مسئولان در انقلاب اسلامی باید از این الگو پیروی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های بنیانگذار انقلاب که بارها بر آن تاکید شده بازگشت خلق و خوی اشرافی گری به جامعه است، خاطرنشان کرد: وی در مقاطع مختلف هشدار داد که کارگزاران نظام نباید بیگانه باشند. زندگی مردم درآمد کم

وی خاطرنشان کرد: این نکته که امام خمینی (ره) هیچ گاه مخالف کسب روزی مشروع نبوده و به این امر تشویق می شد، بلکه بر اشرافیت و بازگشت تجمل گرایی به جامعه تکیه داشت، نباید غافل شد.

یاوری با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مردم و مسئولان اکنون با افراد تظاهر و تظاهر سروکار دارند و از این رو زندگی تجملی خود را دارند، ادامه داد: حضرت امام خامنه ای پیرو خط امام خمینی (ره) با تأکید بر همین سادگی زیستی نسبت به این مشکل هشدار داده اند. و از مسئولین خواسته شده تا با این افراد برخورد کنند، چرا که در مورد ارقام نجومی این موضوع چندین بار به طور مستقیم برجسته شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی است گفت: برای فراگیری روابط اجتماعی و اصول تربیتی نیاز به الگوی عملی است که امام خمینی (ره) به عنوان اولین مرد جامعه بهترین الگو برای مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید