اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خدابنده در اوج بازدید نوروزی قرار دارند.


زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818543

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هدبنده:

رئیس اداره میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هدبنده گفت: به ویژه غار کتلهور توسط مسافران و گردشگران اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه شیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سایت های گردشگری مجموعه سامانه رصد در استان، تا روز گذشته 47 هزار و 306 بازدید از اماکن طبیعی و تاریخی استان زنجان انجام شده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود شهرستان هدبنده بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است، به طوری که از 26 اسفند 93 تا 9 فروردین 19946 بازدید از اماکن طبیعی به ویژه غار کتلهور توسط مسافران و گردشگران انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان هدبنده با بیان اینکه این شهرستان یکی از منحصربفردترین جاذبه ها یعنی زیباترین غار آهکی جهان را دارد، گفت: حدود 30 میلیون سال قدمت دارد اما زیبایی بی نظیری دارد. این غار باعث شده است تا گردشگران زیادی برای دیدن این مکان بی نظیر به استان زنجان و شهرستان هدبنده سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه از دیگر امکانات گردشگری از جمله مقبره قیدر نبی(ع) و مشاهیری چون شهاب الدین سهروردی استقبال شد، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی برای 3 نفر آغاز شده است.

شیری با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی به دلیل ویژگی های متاثر از طبیعت همواره مورد توجه مسافران و گردشگران است، گفت: این اقامتگاه علاوه بر اینکه یکی از پربازدیدترین نقاط استان در ایام نوروز است، به یکی از مکان های گردشگری تبدیل شده است. مراکز اقامتی مسافران نوروزی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید