اما حتی اگر مناسب سازی معابر شهری / جاده های ناهموار و غمگین دل معلولان کرمانشاه

ساعت: 22:13
تاریخ انتشار: 1300/09/17
کد خبر: 1790720

وجود شریان های جاده ای مناسب در شهرها یکی از خواسته های کمتر معلولان است که هنوز در استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، وجود معابر مناسب در سطح شهر، امکان تحصیل و اشتغال و توجه به فرصت های افراد دارای معلولیت و معلولیت جسمی، الزامات چندانی نیست که از جامعه خود دارند.

این مطالبات که با اندک تلاش مسئولان میسر خواهد شد، آنها را برمی انگیزد تا مانند سایر شهروندان در این دنیای دو روزه زندگی عادی و آرامی داشته باشند.

معلولان با توجه به شرایط جسمانی خود نیاز به مکانی امن و مطمئن برای تردد در سطح شهر و انجام کارهای روزمره دارند اما متاسفانه این جاده ها برای تردد این افراد مناسب نیست و در بیشتر شهرها معلولان با مشکلات زیادی مواجه هستند. چالش ها و مسائل.

7b89065c a299 4843 a775 f07a620d217a خبر خاکستری

مسئولان باید به فکر افراد دارای معلولیت باشند/ توقعات ما زیاد نیست

در همین رابطه سجاد سنجری از فرهیختگان پرتلاش کرمانشاهی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز در خصوص مشکلات معلولان گفت: مناسب سازی به این معناست که امکانات شهری در دسترس همه باشد. شامل ورزش، زنان باردار و غیره.

نماینده انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه افزود: هر خانواده ای نیازمند راه هموار است و مناسب سازی چیزی است که به افراد نیازمند آرامش می دهد.

وی گفت: مسیرهای برجسته برای نابینایان در سطح معابر است که معمولاً با رنگ زرد مشخص می شود و این پیام را به نابینایان می دهد که این جاده مناسب سازی شده و می تواند به سلامت عبور کند، اما متاسفانه در ما بسیار زیاد است. استان «این نوع مناسب سازی در شهرستان صورت نگرفته است و اگر در جاهایی انجام شده، کارشناسی نیست یا به مسیر مناسب سازی شده برخورد مناسبی صورت نگرفته است.
سنجری ادامه داد: زمانی که یک نابینا در این مسیر قرار می گیرد باید احساس امنیت داشته باشد که تا انتهای مسیر او را تهدید نمی کند، اما می بینیم که خودروها در این مسیر مناسب سازی شده پارک شده اند، دستفروشان خود را پراکنده کرده اند. مغازه داران آن را به فضای فروشگاه اختصاص داده اند و از آن به عنوان ویترین و … استفاده می کنند که نه تنها امنیت نابینایان را تامین نمی کند بلکه آنها را به خطر می اندازد.

01ecb88d 529b 4ccf a624 04bfe1f28b5b خبر خاکستری

وی گفت: به همین دلیل است که این مسیرها بیشتر نامناسب می شوند تا مناسب سازی شوند، زیرا توسط کارشناسان بررسی نشده است، مانند مسیری که شهرداری مناسب سازی کرده و منجر به تیرهای برق، پرس، درختان، فاضلاب سطحی می شود. سوپاپ ها.» و … این در حالی است که این موانع از ابتدا بوده و به دلیل عدم توجه به موارد کارشناسی راه را اشتباه رفته است.

سخنگوی انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه گفت: متأسفانه برخی ادارات از کلید لمسی آسانسور استفاده کرده اند که برای نابینایان کاملاً بی فایده است در حالی که کلیدهای بریل بیرون زده در بازار به وفور یافت می شود. کلیدها را تایید نکنید، بسیاری از مشکلات ما در این زمینه حل خواهد شد.

سنجری در خصوص مشکلات مبلمان شهری برای معلولان گفت: یا سطح شیبداری در راهروها و ادارات نداریم که یک معلول به راحتی از آن عبور کند یا اگر وجود دارد با شیب تند نامناسب و غیرعادی است. “کسی که بخواهد بالا یا پایین برود تصادف می کند.

e92a7423 d9ec 438c afab 68442684f953 خبر خاکستری

وی در خصوص حمل و نقل عمومی و مشکلات افراد دارای معلولیت در این زمینه گفت: اولاً خودروهای مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی که استفاده آسان باشد نداریم و برای نابینایان نیز مشخصات مسیری وجود ندارد. و اتوبوس‌ها. «از آنجایی که خصوصی شده‌اند، می‌توانند در هر جایی برای مسافران توقف کنند و این ما را گیج می‌کند که آیا ایستگاه قطار است یا نه!

سنجری راهکارهایی را در این زمینه ارائه کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل ما در کمیته مناسب سازی کرمانشاه پیشنهاد ایجاد سیستم صوتی در اتوبوس ها برای رفع مشکل نابینایان در این زمینه را دادیم اما تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. . نیفتاد.

وی گفت: انتظارات ما زیاد نیست و نیاز به هزینه زیادی ندارد. مسئولان باید به فکر افراد دارای معلولیت باشند و فکر کنند که در آینده ممکن است آنها یا خانواده هایشان به دلیل تصادف یا کهولت سن و ناتوانی جسمی آسیب ببینند. «اینها اقتباس هستند.

نماینده انجمن نابینایان ایران در استان کرمانشاه گفت: مسئولان باید این فرصت را در اختیار معلولان قرار دهند تا بتوانند مانند سایر شهروندان از مبلمان و فضای شهری استفاده کنند.

51fa82d3 e201 437a 81de 3f1abe3516fe خبر خاکستری

اتوبوس ویژه معلولان را دنبال می کنم

منوچهر فهری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: حدود 170 هزار معلول و سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد که این امر نیازمند اقداماتی از جمله بحث مناسب سازی برای این جامعه هدف است تا با دقت بیشتری به دنبال سودجویی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: کار مناسب برای ایجاد فضای تردد معلولان و افراد دارای معلولیت از بعد مهندسی و اجتماعی جنبه فرهنگی دارد که باید به آن توجه شود. کلیه سطوح مدیران و مسئولان و برای اجرا برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در سال های اخیر تلاش زیادی در زمینه طرح مناسب سازی انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم و مدیران باید تلاش بیشتری کنند چرا که یکی از دستور کارهای عمرانی به این مهم اختصاص دارد و در این راستا جلساتی با مسئولان در خصوص پیش بینی اصول مناسب سازی برگزار شد.

فهری گفت: متأسفانه امکانات موجود در برخی پارک ها و ادارات برای افراد دارای معلولیت وجود ندارد در حالی که افراد دارای معلولیت بخشی از جامعه هستند که باید مانند سایر افراد از آنها استفاده کرد و وظیفه همه کارکنان است که برای احقاق حق تلاش کنند. سی”

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر سازمان نظام مهندسی در مرحله طراحی نقشه، خاطرنشان کرد:
مهم این است که در طراحی نقشه ها کلیه استانداردهای انطباق در نظر گرفته شود و در صورت عدم رعایت آنها توسط سازندگان، عملیات ساختمانی آنها مورد تایید ماده 100 قرار نگیرد و کار به اتمام نرسد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در خصوص ناوگان حمل و نقل باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم اتوبوس های جدیدی را برای استفاده جانبازان و معلولان تهیه کنیم، هزینه زیادی نمی خواهد و آن را خواهم گرفت. به طور جدی با این کار تا زمانی که از مشکلات این گروه خلاص شویم.

وی در خصوص اشتغال افراد دارای معلولیت در ادارات و ارگان های مختلف افزود: باید این خودباوری را ایجاد کنیم و جامعه معلولان را باور کنیم.

وضعیت بهسازی راه های استان کرمانشاه اصلا مساعد نیست

نرگس کیانی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و نظارت استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ما گفت: متاسفانه وضعیت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و ساختمان های اداری استان به هیچ وجه مساعد نیست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی استان، متاسفانه وضعیت دسترسی افراد دارای معلولیت و کم توانی حرکتی به ادارات و ارگان های مختلف به دلیل نامناسب بودن ورودی ها، سرویس های بهداشتی، آسانسور و سایر امکانات بسیار دشوار است.

چیانی ادامه داد: این زمانی است که با سایر دستگاه های ذیربط از شهرداری گرفته تا استانداری و سایر ادارات و نهادها در خصوص مشکلات این قشر که بخشی از جامعه هستند و هیچ تفاوتی با سایر شهروندان ندارند، برای رفع مشکلات موجود دیدار می کنند. هر بار که در جلسه قول مساعد داده شد، این کار را انجام دادیم، اما عملا هیچ کاری انجام نشد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و نظارت استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد شورای شهر در این زمینه گفت: متاسفانه شهری که شهردار و شورای شهر ندارد که علاقه ای به حل مشکلات مردم ندارد. مشکلات نه تنها برای این قشر، بلکه برای دیگران هم نمی تواند گام خوبی باشد.

چیانی بیان کرد: بهزیستی وظیفه هماهنگی و نظارت بر این موضوع را بر عهده دارد و هر یک از دستگاه های اجرایی نیز در حوزه های مختلف که نیاز به انجام وظیفه دارند وظیفه اجرا و نظارت بر مناسب سازی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به غیر اصولی بودن برخی پروژه های شهری و ساختمان های اداری گفت: متاسفانه بسیاری از این پروژه ها فاقد ضوابط هستند، به عنوان مثال پل عابر پیاده در خیابان ها اصلاً برای عبور افراد دارای معلولیت مناسب نیست زیرا برقی هستند و وسط خیابان نرده است و یک معلول باید چند صد متر راه برود تا کجا برود در حالی که من بارها در شهرداری در مورد این مشکل نوشته ام اما هیچ کاری نگرفته ام. عمل.

چیانی ادامه داد: رمپ های تعبیه شده در ورودی برخی ادارات و بانک ها دارای شیب های غیراستانداردی هستند که برای افراد دارای معلولیت خطرناک و خطرناک است و حتی گاهی خود شیب ها باعث آسیب می شود.

وی همچنین به طرح خرید خودروهای عمومی که از چند سال پیش باید برای جامعه معلولان تهیه و خریداری می شد، اشاره کرد و گفت: متأسفانه 6 سال است که برای این هدف اقدام می کنم اما همچنان به دلیل عدم وجود همکاری شهرداری، اداره حمل و نقل، بخشداری و سایر نهادهای مربوطه انجام نشد.

وی تاکید کرد: مناسب سازی باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد به ویژه در ساخت اماکن جدید و یا در حال بازسازی از جمله اماکن عمومی، مساجد، اماکن مذهبی، ارگان ها و ادارات دولتی، معابر و … در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید