اما همچنین برای پرواز “اشیاء”.

اما همچنین برای پرواز “اشیاء”.

یک جت جنگنده ارتش آمریکا در جریان عملیات مشترک آمریکا و کانادا یک «شیء ناشناس» را در آسمان این کشور ساقط کرد. این حادثه تنها یک هفته پس از سرنگونی یک بالن متعلق به چین در نزدیکی سواحل شرقی ایالات متحده توسط جنگنده های ارتش این کشور رخ داد. به گفته جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، این “شیء ناشناس” در حین پرواز در شمال شرقی این کشور مورد اصابت گلوله قرار گرفت. ارتش آمریکا نیز روز جمعه “شیء” دیگری را در آسمان آلاسکا ساقط کرد. جزئیات بیشتر را در زیر بخوانید:

یک مقام ارشد دولت در جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت که یک شیء در حال پرواز بر فراز دریاچه هورون در نزدیکی مرز کانادا سرنگون شد.

جزئیات سرنگونی یک شی ناشناس بر فراز آسمان آمریکا

به گفته این منبع آگاه، سرنگونی این “شیء ناشناس” به دستور جو بایدن انجام شده است، هرچند که “تهدید نظامی” برای خاک آمریکا تلقی نمی شود. این مقام آمریکایی “شیء” سقوط کرده را “وسیله ای هشت ضلعی با طناب های آویزان از آن” توصیف کرد. وی افزود که مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که این “شی” و سقوط آن هیچ تهدیدی برای مردم و زیرساخت های روی زمین ایجاد نمی کند. با این حال، رئیس جمهور ایالات متحده دستور لغو آن را “به عنوان یک اقدام پیشگیرانه” و “به توصیه فرماندهی نظامی” صادر کرد. این مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه “شیء” ساقط شده قابلیت “جاسوسی” داشته باشد وجود ندارد، اما منتفی نیست. به گفته وی، جست و جوی قطعات این ساز «هشت ضلعی» به منظور بررسی آنها در حال انجام است، این «شی» در ارتفاع شش هزار متری از سطح زمین در ایالت میشیگان در آمریکای شمالی پرواز کرد.

بسته شدن حریم هوایی مونتانا

بر اساس گزارش ها، پرواز این «شیء ناشناس» دلیل بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا و سپس دریاچه میشیگان در روزهای شنبه و یکشنبه بوده است. دلیل بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا «تداخل رادار» است. یک جت جنگنده ارتش آمریکا روز شنبه بر فراز مونتانا پرواز کرد اما نتوانست “شیء” ساقط شده را پیدا کند. ابزار “هشت ضلعی” سومین “شیء ناشناس” است که از زمان سقوط یک بالن متعلق به چین در سواحل کارولینای جنوبی شناسایی شده است. مقامات آمریکایی اصرار دارند که این بالون ابزاری برای “جاسوسی” پکن بوده است.

ابزارهای “جاسوسی” یا “اشیاء ناشناخته”.

تا کنون، واشنگتن انگشت اتهامی را به سمت چین برای دیگر «اشیاء» که در آسمان آمریکا و کانادا ساقط شده است، نگرفته است. یکی از این سه «شیء ناشناس» روز جمعه در ایالت آلاسکا آمریکا سقوط کرد. دومی روز شنبه در حال پرواز بر فراز کانادا بود که توسط یک جت جنگنده آمریکایی سرنگون شد. ساز هشت ضلعی که بر فراز دریاچه هورون ساقط شد نیز سومین ساز محسوب می شود. در این میان، گمانه زنی های زیادی در مورد ماهیت این «اشیاء ناشناخته» وجود داشت. گلن ون هرک، رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، در پاسخ به احتمال فرازمینی بودن این “اشیاء ناشناخته” گفت که پاسخ به این سوال بر عهده سرویس های اطلاعاتی و ضد جاسوسی است. وی تاکید کرد که در این مرحله “هیچ چیز مستثنی نیست”.

پس از کشف بالون های “جاسوسی” متعلق به چین، سیستم دفاع هوایی ایالات متحده تغییراتی را در رادارهای خود برای شناسایی اجسام “کوچکتر” که با سرعت “کمتر” حرکت می کنند، اعمال کرد.

پاسخ کانادا

نخست وزیر کانادا گفت ارتش کشورش اکنون مسئول جمع آوری قطعات این “شیء ناشناس” و بررسی آن است. بر اساس گزارش ها، این “شیء ناشناس” در ارتفاع 12200 متری از سطح زمین در حال پرواز بوده است. وزیر دفاع ملی کانادا گفت این “شیء ناشناس” یک تهدید بالقوه برای ایمنی هواپیماهای غیرنظامی است.

ارزیابی قطعات بالن های چینی

مقامات آمریکایی می گویند شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد بالون چینی که در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شده است مجهز به تجهیزات جاسوسی بوده و نمی تواند برای تحقیقات آب و هوا مورد استفاده قرار گیرد. پکن مدعی است که بالون برای مشاهدات هواشناسی بلند شد و از مسیر منحرف شد.یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که عکس های هواپیمای جاسوسی U-2 بالون چینی را نشان می دهد که هفته گذشته بر فراز ایالات متحده پرواز کرد. ایالات متحده در حال حرکت بود، نه برای جمع آوری داده های مربوط به آب و هوا، اما قطعا مجهز به جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده بود.این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که بر اساس تصاویر دقیق گرفته شده توسط هواپیماهای جاسوسی U-2 ارتفاع بالا ساخته شده است. ، مشخص شد که تجهیزات موجود در این بالون “برای پایش اطلاعات طراحی شده است و کاملاً با تجهیزات معمول مورد استفاده در بالن های هواشناسی ناسازگار است.” برای فعال نگه داشتن جمع آوری داده ها به پنل های خورشیدی بزرگ مجهز شده بود. یک جت جنگنده آمریکایی این بالون چینی را بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون کرد. گفته می شود که این بالون بر فراز مناطقی که موشک های هسته ای ایالات متحده در سیلوهای زیرزمینی و بر فراز انبارهای بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده نگهداری می شوند پرواز کرده است.تنها بخش بسیار کوچکی از تجهیزات جاسوسی و قطعات الکترونیکی بالون پیدا شده است. FBI نگفت که آیا اجزای اصلی محموله بازیابی شده است یا خیر، اما خاطرنشان کرد که ممکن است به دلیل آب و هوای بد نتوانند تمام تجهیزات را از بالون سقوط کرده بازیابی کنند.یکی از مقامات وزارت خارجه خاطرنشان کرد که ایالات متحده معتقد است که بالون وجود دارد. تحت کنترل ارتش آزادیبخش بود که توسط چین ایجاد شد و بخشی از ناوگان جمع آوری اطلاعات پکن در بیش از 40 کشور جهان است.

اقدامات تنبیهی آمریکا علیه چین

این مقام رسمی اذعان کرد که واشنگتن در حال بررسی اقدامات تنبیهی علیه نهادهای چینی مرتبط با عملیات بالون است که می تواند به تحریم های جدید منجر شود.در جلسه استماع کنگره در روز پنجشنبه، ملیسا دالتون، دستیار وزیر دفاع آمریکا از TOI از تصمیم پنتاگون مبنی بر عدم سرنگونی آن دفاع کرد. بالون زمانی که در 28 ژانویه وارد حریم هوایی ایالات متحده بر فراز آب های آلاسکا شد.

دیدگاهتان را بنویسید