امروز از دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای رسیدن به شرایط مطلوب کشور استفاده کنیم


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915996

دستیار و مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: همانطور که در جنگ علم و فناوری پیروز شدیم، امروز نیز می توانیم از دستاوردهای آن دوران برای رسیدن به شرایط مطلوب و حل مشکلات کشور با علم و فناوری برخاسته از حراست مقدس استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (سه شنبه) در اولین همایش ملی نقش علم و فناوری در دفاع مقدس. که در موزه ملی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: در هشت ماه گذشته 900 مقاله از سوی سازمان های کشوری و ارتش ارسال و یک سوم آن مقالات پذیرفته شد و 70 پیش نشست نیز انجام شد. نیز برگزار شد، بنابراین امروز هشت نشست تخصصی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما در شرایطی به پیروزی نهایی در دفاع مقدس دست یافتیم که فرمانده کل قوا مرجعی همه جانبه، حکیم و خردمند بود به گونه ای که جدای از حاکمیت جنگ، بر صحنه بین المللی نیز حاکم بود. . علاوه بر آن چنان نفوذ کلامی داشت که دو میلیون بسیجی به جبهه ها اعزام شدند.

رئیس مؤسسه مطالعات علوم و معارف جهان دفاع شهید سلیمانی ادامه داد: در دنیای پدافند ارتش، هوانوردی، نیروی دریایی و نیروی زمینی تخصصی برای نگهداری تجهیزات نظامی تلاش زیادی می کنند، زیرا 85 درصد صنایع دفاعی ما وابسته بودند، اما علیرغم این تلاش عزیزان من، این امکانات دفاعی کشورمان را در هشت سال دفاع مقدس فعال نگه داشته است. این نشان می دهد که علم و دانش فرماندهان ما بیشتر از دانش فرماندهان بعثی است. به عبارت دیگر، اگر می‌توانستیم عملیات بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر انجام دهیم، نشان‌دهنده برتری برنامه‌ریزی عملیاتی و نبوغ فرماندهانمان بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سپاه که نیروی انتظامی بود هم در جبهه جنگید و هم تشکیلات رزمی ایجاد کرد و در ساخت تجهیزات دفاعی بومی زحمات زیادی کشید. به عنوان مثال، اگرچه در ابتدای دفاع مقدس موفق به ساخت خمپاره نشدیم، اما با تلاش هایی که در اواسط جنگ انجام دادیم، توانستیم موشک های بالستیک بسازیم و امروز با استفاده از تجربیات آن زمان، موفق شده ایم. ساخت موشک‌های بالستیک، ما را به یک قدرت برتر منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای در این زمینه تبدیل می‌کند. علاوه بر این، اگر امروز جزو بهترین تولیدکنندگان پهپاد باشیم، این موفقیت دستاوردی است که از ژانویه 2016 آغاز شد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ با علم و فناوری پیروز شدیم، امروز نیز می توانیم از دستاوردهای آن دوران برای رسیدن به شرایط مطلوب و حل مشکلات کشور با علم و فناوری برخاسته از دفاع مقدس استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید