امروز بهترین فرصت برای خدمت در استان قزوین فراهم شده است

وی ادامه داد: خداوند در آیه 101 سوره آل عمران نیز در مورد مأموریت های فردی به ما می فرماید: «وَ أَسْتَعْلُوا اللَّهِ هَدَیْ بِالْصَدْحِینَ» یعنی هرکس بتواند با خدا ارتباط برقرار کند، کار سی را انجام داده و دارد. به راه راست هدایت شده و نجات یافته است.

امام جمعه قزوین فرمود: خداوند در آیه 102 سوره آل عمران می فرماید اگر می خواهید با هم کار کنید نیاز به ایمان و تقوا و اطاعت دارید، در آیه 103 می فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر برادران و خواهران دینی ما سخنان خود را با یکدیگر در میان می گذارند و مشکلات خود را مطرح می کنند نباید گلایه ای صورت گیرد، این شکایات زمانی مطرح می شود که مسئولی از سختی ها و محدودیت ها آگاهی نداشته باشد. از گروه من اطلاعی از وضعیت او ندارد، اگر همه ما طبق دستورات دینی با یکدیگر مسائل را مطرح کنیم و به دیدن هم برویم، مسائل حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین چیز در شرایط کنونی حفظ وحدت، یکپارچگی و برادری است. تا جایی که من اطلاع دارم در استان قزوین مدیران و کارمندانی را ندیده ایم که ایمان واحد و یکپارچه و دغدغه دینی داشته باشند، یعنی الان فرصت بسیار خوبی است، خوب است که ایجاد شده است، پس لازم است. در صورت وجود شکایت، با برنامه ریزی، اخلاص و ایمان قابل حل است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: این فرصتی برای خدمت است که برای شما ایجاد می شود، حتی اگر عمری باقی بماند ممکن است فرصت خدمت باقی نماند. ما باید قدر این فرصت را برای عبادت، عبادت و دعا بدانیم. اگر در دنیا هستیم، اما دیگر نمی توانیم تعظیم کنیم، باید هنر زیادی کنیم تا مهر را با دست روی پیشانی بچسبانیم، پس معلوم می شود همیشه اینطور نیست که بتوان از آن تعظیم و تعظیم کرد. با تمام وجود

امام قزوین تأکید کرد: «سجده ها را همان گونه که در روایات آمده است ادامه دهید زیرا به آن نیاز دارید. کی می دانیم که به آنها نیاز داریم؟» آن وقت که در قبر می خوابیم و دیگر نمی توانیم عبادت کنیم و کار تمام شده است.

وی یادآور شد: خداوند حج را برای همه قرار دهد، این حج روز مردم نمی شود، روزی می بینیم که اگر به حج برویم یک نفر باید ما را با ویلچر سوار کند، پس باید قدر فرصت را بدانیم. الان داریم .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: زیر سقفی که الان نشسته ایم خیلی ها آمدند و رفتند، اگر هرکسی حرف خودش را مطرح کند الان سرافراز و خوشحال هستند، آنهایی که رفتارشان متفاوت بود، آن مقام را گرفتند. و کارهای دیگری کردند، در فساد زمین خواران شرکت کردند تا مهر پرونده زمین خواران را بگیرند، آمدند افرادی را که در پست های کلیدی بودند آلوده کردند تا کارشان پیش برود این درست نیست اما خوشبختانه الان ما بهترین مدیران را در استان خود داریم در شهرداری هم همینطور هستیم الحمدلله فقط باید زحمت بکشیم و برادر باشیم و برای “واتساموا باب الله جمعیت” بیش از گذشته ارزش قائل شویم.

آیت الله عابدینی اذعان می کند: امیرالمومنین(ع) در آخرین وصیت خود در ماه مبارک رمضان فرمودند: «وا علیکم بالتواصل و تبازل» یعنی زندگی شما و رابطه شما با یکدیگر، پس انگار که قیمت این را هم می گوید، تبازل دو معنا دارد، یکی اینکه مثلاً با برادرت رابطه خوبی نداری، اما دلت را باز کن و به برادرت بگو شام بیا خانه ما، این شوخی یعنی میز انداختن، شوخی دیگر این است که یکی می‌گوید برادرم به من احترام نمی‌گذارد، می‌گویند ولش کن و به این چیزها اهمیت نده.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به قدری اهمیت دارد که معظم له نیز به این جنبه اشاره کردند و فرمودند: «وَ یَکُمُ الْتَدْبَرِ وَ الْتَقْطَقِ» یعنی از جدا شدن از یکدیگر برحذر باشید، از قطع رابطه برحذر باشید. من باید این موارد را خیلی جدی بگیرم، البته بیشترین مسئولیت را در این مورد بر عهده دارم. اگر مشکلی وجود دارد که باعث سردرگمی شود، باید پیشقدم شوم و بگویم باید آن را ارزیابی کنید، زیرا شرایط فعلی در استان ما هیچ وقت مهیا نبود، البته قبلاً در دوره هایی کارمندان خوبی بودند، اما الان میانگین کارکنان از نظر ارزش بالاتر از همیشه هستند.

امام جمعه قزوین گفت: امیدواریم خداوند روز به روز بر محبت ما بیفزاید و دلهایمان را به هم نزدیک کند تا بتوانیم در کنار هم باشیم تا به محض پیش آمدن شرایطی که ما در آن هستیم، امور مردم نیز پیشرفت کند. به جای آمدن، کارمان را انجام دهیم، اگر از دشمن درست کنیم و بخوریم، خودمان زمینه مبارزه را ایجاد می کنیم، اینجا مردمی که زجر می کشند، مردم هستند، همان مردمی که می خواهیم به آنها خدمت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید