امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین (ع) از قیام بود.


ساعت: 12:01
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887839

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین (علیه السلام) از قیام بود و باید در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله (علیه السلام) به این موضوع پرداخته شود. جنبه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم بیان و توضیح دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با صاحب نیوز؛ یکی از مهم ترین دلایل ترک امر به معروف و نهی از منکر، درک نادرست از این فریضه فراموش شده است و گفت: عموم مردم به ویژه قشر متدین، در عین حال اگر دشمن به مرزهای کشور هجوم آورد، این امر را انجام می دهند. جان خود را می دهند و به جنگ با دشمن می روند، اما در سطح جامعه چون به دنبال صلح و آرامش هستند، به دلیل تصور نادرستی که در امر به معروف و نهی از منکر دارند، این کار را نمی کنند. وظایف یعنی جنگیدن با طرف مقابل.

این کارشناس مذهبی تاکید می کند: این تصور غلط است و آنچه بر دوش جامعه امر به معروف و نهی از منکر است شامل جنگ و درگیری و صحنه عمل نمی شود. منکری که بر دوش عموم مردم است، امر به معروف و نهی از نفی زبان است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز هدف از انجام فرائض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را تذکر دادن به فردی که در سطح جامعه مرتکب گناه شده است و اجازه عبور از او را داده اند، فرمودند. نیازی به بحث نخواهد بود

حجت الاسلام شامحمدی می گوید تاثیر این کار در مرحله اول ذکر خوبی ها و بدی های جامعه است و با این کار اجازه نمی دهیم خوب و بد جای خود را بگیرد و در جامعه و دیگری جا بیفتد. نتیجه آن این خواهد بود که وقتی برخی از افراد فاعل منکر نیاز به تذکر داشته باشند به نادرستی کار خود پی می برند و جامعه را برای ارتکاب گناه خطرناک می بینند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه هدف از زندگی باید جلب رضایت خداوند باشد، امر به معروف و نهی از منکر را عامل آن لذت دانست و ترک آن مستلزم عذاب الهی است.

وی بیان کرد: ترس از تملق و تمسخر مردم دلیل دیگری بر ترک فرایض دینی است، اما اگر مؤمنان در انجام وظایف خود استقامت نشان دهند، به زودی تملق و تمسخر از کار خود خسته می شوند و در برابر حق زانو می زنند.

حجت الاسلام شامحمدی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدف امام حسین (علیه السلام) از قیام بود و باید در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله (علیه السلام) و ابعاد مختلف به این موضوع پرداخته شود. امر به معروف و نهی از منکر برای مردم توضیح و توضیح دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید