امسال ممنوعیتی برای واردات برنج نداریم/ بازار برنج رو به کاهش است


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893217

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ممنوعیتی برای واردات برنج نداریم اما با واردکنندگان مذاکره کرده ایم تا توزیع در فصل برداشت صورت نگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد در نشست خبری صبح امروز یکشنبه 6 شهریور در پاسخ به این سوال که وزارت جهاد کشاورزی چه برنامه ای برای کنترل قیمت برنج دارد؟ وی گفت: با توجه به اینکه در فصل برداشت هستیم، بازار برنج رو به کاهش است. امسال 25 درصد افزایش تولید داشتیم و برنج مرغوب نیز تولید شد و این موضوع در کاهش قیمت برنج نیز موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال ممنوعیتی برای واردات برنج نداریم اما با واردکنندگان توافق کرده ایم که در فصل برداشت محصول توزیع نشود. همچنین ذخایر خوبی از برنج خارجی داریم و اگر بازرگانان بخواهند وارد این بخش شوند، با شرکت بازرگانی دولتی در بازار دخالت خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته در تولید برنج ایرانی با کمبود مواجه بودیم و تقاضا نیز افزایش یافت، در نهایت قیمت برنج افزایش یافت. امسال اما بازار برنج متعادل خواهد بود.

وی با بیان اینکه به تولیدکننده و مصرف کننده توجه خواهیم کرد، گفت: سال گذشته قبل از فصل تولید برای اولین بار قیمت خرید تضمینی برنج را اعلام کردیم و امسال نیز به زودی اعلام می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید