امسال 500 هکتار از اراضی راکد نواحی صنعتی احیا می شود


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820709

معاون وزیر صمت گفت: امسال 500 هکتار از اراضی راکد شهرهای صنعتی مسترد و به افراد جدید و واجد شرایط واگذار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رسولیان معاون وزیر صمت گفت: امسال 500 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی را که هنوز تحویل گیرندگان آن ساخته نشده است پس می گیریم و به افراد جدید و واجد شرایط تحویل می دهیم.

رئیس و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران افزود: در حالی که با نامزدهای جدید با تجربه مالی و توانایی دریافت زمین در شهرهای صنعتی مواجه هستیم، برخی افراد و شرکت ها حتی قبل از سال 1390 زمین دریافت کردند و دلایلی مانند با کمبود توان مالی و تخصص، اقدامی برای ساخت و تکمیل آن صورت نگرفته است. در این خصوص، قانون مقرر می دارد که گیرندگان زمین در صورت عدم انجام به موقع کار ساختمانی، باید زمین را از گیرنده مسترد کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته با کمک دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه برای بیش از 1900 هکتار زمین راکد که واحدهای آن ساخته نشده بود، اخطارها و تذکرات لازم را به قوه قضائیه برای پس گرفتن آن دادیم. تاکنون 770 هکتار را احیا کرده ایم. برخی از زمین های بازپس گیری شده به افراد جدید واگذار شده و مابقی نیز در مرحله واگذاری است.

رسولیان گفت: از اواخر سال گذشته فرآیند واگذاری زمین به اماکن صنعتی الکترونیکی شد تا شفافیت و انصاف لازم ایجاد شود و همگان اطلاعات کاملی از این شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سامانه ای در این زمینه طراحی شده است، افزود: در حال حاضر انواع واگذاری زمین در شهرها و نواحی صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می شود و مردم می توانند با مراجعه به سایت eservice.isipo.ir زمین مورد نیاز خود را مشاهده کنند. به راحتی روند کار خود را در شهرها و مناطق صنعتی ادامه می دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته درخواست ما این است که داوطلبان از شرکت املاک صنعتی استعلام کنند. زیرا اگر متوجه شویم افرادی از بنگاه های املاک یا دیگران به دنبال زمین بوده اند، زمین خود را پس خواهیم گرفت.

رسولیان افزود: دولت برای تامین زیرساخت ها در نواحی صنعتی هزینه های زیادی می پردازد زیرا هدف این است که تولید اتفاق بیفتد و اگر نشد ما وارد شده و زمین را به سایر نامزدهای واجد شرایط واگذار می کنیم. “

انتهای پیام/
منبع: سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران

دیدگاهتان را بنویسید