امضای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان واگذاری اراضی نهضت ملی


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889620

وزیر راه و شهرسازی پس از امضای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک در موضوع قانون هدنگر گفت: موضوع مهم در این تفاهم نامه موضوع نهضت ملی مسکن است. که به وضوح در قانون افزایش قیمت مسکن مشخص شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک. سازمان کشور در خصوص قانون حدنگار گفت: این تفاهم نامه اوایل امروز در کارگروه کارشناسی بررسی شد. راه اندازی شد و جزئیات آن امروز امضا شد. این تفاهم نامه به دنبال تحقق چند موضوع مهم در کشور است. یکی از این مسائل بحث خدنگار است که یکی از مهمترین مسائل کشور است که باید با کمک سازمان ثبت و اسناد در کشور حل شود.

وی افزود: موضوع دوم در این تفاهم نامه موضوع نهضت ملی مسکن بود که در قانون جهش مسکن به صراحت بر آن تاکید شده است که دستگاه های مختلف زمین مورد نیاز پروژه را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. اما برخی نهادها به دلایل مختلف و استناد به قوانین دیگر از اجرای این تعهد ابراز نارضایتی کردند اما به هر حال بخش کوچکی از این مشکل محقق شد. بر اساس دستور اخیر رئیس جمهور، اراضی مورد نیاز برای اجرای این قانون باید شناسایی و در صورت عدم تامین اراضی از سوی مسئولان، به نام وزارت راه و شهرسازی سند شود.

قاسمی اضافه کرد: حتی در قانون آمده است که اگر مسئولان ذی ربط در وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری نکنند، مجازات خواهند شد. به همین دلیل موظفیم طبق قانون نسبت به تامین این زمین ها اقدام کنیم تا بتوانیم طرح نهضت ملی مسکن را در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه زمین برای یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی تاکنون ایمن سازی و آماده بارگیری شده است، گفت: اجرای این تعداد واحد آغاز شده و اجرای یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی دیگر در نقاط مختلف دای خدا در دست بررسی است. بتوانیم با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک مدارک را دریافت کنیم و بتوانیم کسری خود را جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تعیین تخصیص زمین لازم برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور ماه، تأثیر انعقاد این تفاهم نامه را در تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن: اجرای این تفاهم نامه می تواند ما را در اجرای قانون رونق تولید مسکن یاری کند و اسناد آن به نام وزارت راه و شهرسازی صادر می شود. و ما می توانیم آنها را در اختیار مردم قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید