امضای تفاهم نامه طرح مرکز مدرسه


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919727

با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تفاهم نامه طرح «مدرسه کانون» امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون، در این جلسه که در نشست مدیران ستادی و استانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، حامد مهقتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری اصغر باقرزاده، معاون رئیس جمهور برگزار شد. معاون پرورشی و فرهنگی، معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی و علی لطیفی. معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه «مدرسه هاب» را امضا کردند.

مدیر اجرایی کانون در این مراسم گفت: با توجه به تاکید رهبری بر موضوع کودک و نوجوان و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر این موضوع، امروز تفاهم نامه طرح مرکز مدرسه شیوه نامه این پروژه به زودی اعلام خواهد شد.

حامد مگاتی افزود: طرح کانون مدرسه با هدف هم افزایی بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.

وی در پایان سخنان خود را با قرائت جملاتی از مقام معظم رهبری بیان کرد: فرزند شما در آغوش شما، در مدرسه، در کتابخانه است و شما به او فکر، آینده و امید دارید. ناگهان دسترسی یک غریبه را می بینید. شما با این کودک خویشاوند هستید، معلم، پدر یا مربی آنها هستید. اما او بیگانه و بی علاقه به سرنوشت این کودک است. توجه بچه ها به این کالاهای رایج فرهنگی و رسانه های مختلف خبری و فرهنگی بیشتر از شماست! این مایه نگرانی است و امروزه وجود دارد. چه من و تو بخواهیم چه نخواهیم! این است که ما باید روند کار را تسریع کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و می توانیم. من معتقدم که می‌توانیم بهتر، عینی‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر کار کنیم.

تفاهم نامه «مدرسه مدرسه» به منظور استفاده از امکانات و ظرفیت آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت های آموزشی و ارتقای خلاقیت و تجربیات جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش آموزان با امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آشنایی دانش آموزان با کتاب، مطالعه و کتابخوانی، بسترسازی برای ارتقای خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان و بهره مندی از فعالیت های متنوع مرکز آموزش غیر مستقیم امضا شده است.

بر این اساس، این تفاهم نامه با موضوع همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزشی غیرمستقیم از طریق فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای رشد و توانمندسازی دانش آموزان در قالب اجرای «مدرسه مدرسه» توسط استفاده از ظرفیت سازماندهی احزاب در مدت سه سال انجام خواهد شد.

این تفاهم نامه روز شنبه 12 دی ماه 1401 بعدازظهر در سالن کوثر اردوگاه شهید باهنر با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیر عامل و اعضای شورای معاونین کانون پرورش فکری به امضا رسید. و مدیران کل و استانی آموزش و پرورش .

دیدگاهتان را بنویسید