امنیت در اسرائیل کاهش یافته و قیمت های بالا حاکم است


ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905392

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به یایر لاپید نخست وزیر کنونی حمله کرد و گفت که در دوره لاپید، طبقه حاکمه و امنیت شخصی صهیونیست ها کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه افزود: لاپید از اقتصاد چیزی نمی داند و خودش هم به آن اعتراف کرده است.

وی افزود: شهروندان اسرائیلی تاوان بی اطلاعی لاپید از اقتصاد و بیگانگی وی از اقتصاد اسرائیل را می دهند.

نتانیاهو گفت: اسرائیل شاهد گرانی بی‌سابقه است و شهروندان صهیونیستی توان خرید غذای روزانه خود را ندارند و دولت نیز به آنها توجهی نمی‌کند.

پیش از این، نتانیاهو به وزیر دفاع بنی گانتز حمله کرد و گفت که اجازه دادن به سازمان های خودگردان برای خرید هلیکوپترهای جدید، مسیر امنی را برای قاچاق اسلحه فراهم می کند.

در انتخابات آتی کنست رژیم صهیونیستی، نتانیاهو نماینده احزاب راست و رادیکال یهودی و بنی گانتز رهبری ائتلاف انتخاباتی موسوم به اردوگاه رسمی را بر عهده خواهند داشت.

آخرین نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان می دهد که هیچ یک از دو اردوگاه «بنیامین نتانیاهو» و «یائر لاپید» نخست وزیر سابق و فعلی این رژیم نمی توانند کرسی های لازم برای تشکیل کابینه آینده را به دست آورند.

کمپین های انتخاباتی احزاب رژیم صهیونیستی از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و قرار است انتخابات این رژیم اول ماه آینده (نوامبر) برگزار شود.

نتایج آخرین نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر اکنون انتخابات برگزار می‌شد، اردوگاه جناح راست به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب لیکود، 59 تا 60 کرسی در کنست به دست می‌آورد. این در حالی است که اردوگاه رقیب به رهبری یایر لاپید، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی، 56 تا 57 کرسی از 120 کرسی کنست را به دست خواهد آورد.

این وضعیت نشان می دهد که بحران سیاسی مزمن در رژیم صهیونیستی پس از انتخابات مذکور ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید