امنیت غذایی پایدار با توسعه کشاورزی دانش بنیان ایجاد می شود


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839760

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به کاروان تشویقی ارتقای بهره وری کشاورزی، ایجاد حرکت جهادی برای ارتقای دانش و نوآوری در کشاورزی را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام وزارت جهاد کشاورزی «سید جواد ساداتی نژاد» است. توسعه، استقلال و اقتدار کشور در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی مرهون تلاش کشاورزان، دهقانان و عشایر و تلاش کارشناسان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات مطلوب برای انجام امور جدی است. وظیفه رهبری بخش کشاورزی

حفظ امنیت کشاورزی کشور در سطح مطلوب، علیرغم فشارهای ناشی از تغییرات نامطلوب اقلیم، منابع محدود و اعمال تحریم های شدید، نیازمند تلاش فراوان در جهت ارتقای نوآوری با ارتقای دانش، بینش، مهارت و شایستگی کشاورزان است.

بی شک توسعه کشاورزی دانش بنیان به منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با رویکردی جامع و پایدار در حفاظت و صیانت از منابع اساسی آب و خاک موجب امنیت غذایی پایدار در کشور خواهد شد. گسترش دانش و نوآوری در کشاورزی رسالت بزرگی است که با استعانت از خداوند متعال و تلاش برگزارکنندگان، محققین، متخصصان و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با دانش و تجربیات ارزنده کارشناسان کشاورزی و افزایش ظرفیت مشارکت کنندگان موثر در نظام نوآوری کشاورزی مسیر رسیدن به سطح مطلوب اقتدار غذایی قابل دستیابی است.

تلاش سازمان تحقیقات، آموزش و مشاوره کشاورزی برای راه اندازی «کاروان ارتقای بهره وری کشاورزی» با همکاری سازنده با نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی وزارتخانه و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها برای ایجاد حرکت جهادی ارتقای دانش و نوآوری در کشاورزی. سزاوار تشکر است. از زحمات و تلاش های عوامل و دست اندرکاران این برنامه به ویژه برگزارکنندگان، پژوهشگران، متخصصان و کارشناسان وزارتخانه و همچنین کشاورزان واجد شرایط و واحدهای خدماتی غیردولتی فعال در زمینه مشاوره فنی برای پیشبرد اهداف تشکر می کنم. از بخش کشاورزی سربلند و پیروز باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید