امنیت غذایی پایدار یکی از مهمترین پایه های امنیت ملی کشور است/ برخی از الگوهای کشاورزی در همدان باید تغییر کند


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883760

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد؛

رضا بهراملو اظهار داشت: شبکه اقلیمی همدان به گونه ای است که برداشت گیاه در مواقع نیاز صورت نمی گیرد، بنابراین محصولات باید آبیاری شوند. بنابراین باید الگوی کشت برخی محصولات را تغییر دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; رضا بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: باید مواد اولیه و محیط زیست را برای نسل های آینده حفظ کنیم و از سوی دیگر تولیدات کشاورزی را برای کشور افزایش دهیم..


بهراملو با بیان اینکه باید با اهمیت به نهاده ها به سمت امنیت غذایی پایدار حرکت کنیم، افزود: تشکل ها برای جهاد بسیار مهم هستند و از کسانی که ایده و خلاقیت دارند حمایت و استقبال می کنیم..


وی ادامه داد: وقتی به صورت علمی کار کنیم و به معیارهای جهانی نزدیک شویم، بدون شک محصولات بیشتری خواهیم داشت..


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: تا پایان سال 1404 باید بین باشد 10در حالی که 15 درصد افزایش تولید داریم که الان این مقدار است 4/8میلیون ها تن است و باید باشد 5 فرم بگیرید البته با این خشکسالی موجود فقط باید شاخص ها را به صورت علمی افزایش دهیم.


بهراملو تاکید کرد: آب و غذا به یکدیگر وابسته هستند و وزارتخانه ها باید همکاری کنند تا شاهد حرکت رشد باشیم..


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب در جهاد کشاورزی از اهداف این مجموعه است..


او گفت؛ تقریبا 75 درصدی از آب در کشاورزی مصرف می شود و باید به وزارتخانه ای مسئولیت آب داده شود تا بتوانیم حساب کنیم..


بهراملو تصریح کرد: تولید علمی باید بر اساس نقشه راه باشد و تمام مراحل کاشت و برداشت تا انبار بررسی شود..


وی تاکید کرد: در بحث گلخانه، دام و طیور باید کمیته های فنی برای بررسی و ارائه راهکار تشکیل شود..


وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و محیط زیست باید برای نسل های آینده باقی بماند و باید بدانیم که امنیت غذایی پایدار یکی از پایه های امنیت ملی کشور است، تصریح کرد: شبکه اقلیم همدان به گونه ای است که در مواقع لزوم این اتفاق نمی افتد. بنابراین، محصولات باید آبیاری شوند، بنابراین باید الگوی کشت برخی از محصولات را تغییر دهیم.


بهراملو با تاکید بر اینکه سیب زمینی به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه حفاظتی دارد، گفت: در تولید سیب زمینی با 900 هزار تن تولید داریم، در کشور درجه یک داریم و در سایر محصولات هم رتبه خوبی داریم..


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: راندمان مصرف آب در استان ما برای تولید 7 یک کیلوگرم سیب زمینی 1 متر مکعب آب که استاندارد جهانی است 2 یک کیلوگرم است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید