امنیت پایدار در منطقه بدون ثبات پایدار در قفقاز محقق نمی شود


ساعت: 22:17
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881665

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود تصریح کرد: امنیت پایدار در منطقه بدون ثبات پایدار در منطقه قفقاز محقق نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شمخانی نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی که در یک سفر رسمی یک روزه به ارمنستان سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه) با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. ) و موضوعات مورد علاقه هر دو طرف را مورد بحث قرار داد.

شمخانی در این دیدار با توجه به پیوندهای عمیق و دیرینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو ملت، گفت: این شرایط بستر مناسبی را برای تقویت و گسترش روابط همه جانبه دو کشور فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه دو ملت ایران و ارمنستان در طول تاریخ و در شرایط سخت منطقه‌ای و بین‌المللی و بلایای طبیعی در کنار هم بوده‌اند، گفت: در چنین شرایطی نباید محدودیت‌های توسعه‌ای اعمال شود. از روابط بین آنها

وی با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و ارمنستان متناسب با ظرفیت های قابل مبادله بین دو کشور نیست، بر لزوم فعال سازی این ظرفیت ها تاکید کرد.

شمخانی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته آمادگی دارد از ظرفیت و امکانات خود برای برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی استفاده کند.

در این دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از سفر شمخانی به ارمنستان بر تقویت و توسعه روابط دو کشور در تمامی سطوح تاکید کرد.

وی توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را از جمله اقداماتی دانست که باید برای همکاری‌های دوجانبه در اولویت قرار گیرد.

آرمن گریگوریان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: فرصت های بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و امنیتی دو کشور وجود دارد که برای فعال سازی آنها تلاش مضاعفی را می طلبد.

وی افزود: پروژه های انتقال برق بین دو کشور و تبادل گاز ترکمنستان و ارمنستان از موضوعات مهم در روابط دو کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای قفقاز جنوبی و تامین امنیت منطقه دارد.

وی با استقبال از نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه، تداوم نقش کشورمان در این مسیر را ضروری و تقویت امنیت پایدار در منطقه خواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید