امن ترین مکان برای کار کودکان سر چهارراه است / در برخی خانواده ها کودک نیروی کار است

ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802041

علیرضا وحیدزاده گفت: امن ترین مکان برای کودکان کار در چهارراه است. وقتی بچه ها اصرار می کنند که سر دوراهی نیستند، باید به کودک فشار بیاوریم و او را سرزنش کنیم و در این مرحله کودک دیگر در خیابان نیست. اما به همان گروه های به اصطلاح مافیایی روی می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا وحیدزاده رئیس اداره کل بهزیستی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص وضعیت کودکان کار در استان گفت: پدیده کودکان خیابانی یک واقعیت اجتماعی است که محصول دنیای مدرن است نه دنیای سنتی. و در بسیاری از کشورها «پدیده پیشرفته ای وجود دارد، این موضوع در برخی کشورها مدیریت می شود و برای آن ساختاری تشکیل می دهند، مثلاً فعالیت خاص خود را مشخص می کنند و از این طریق امرار معاش می کنند تا این فعالیت به تحصیل و کودکی برود. .

وی با اشاره به شرایط خاص برخی از خانواده ها که فرزندان مجبور به کار می شوند، تصریح کرد: گاهی اوقات خانواده مجبور می شود فرزند خود را به سر کار در خیابان بفرستد، به عنوان مثال پدر و مادر خانواده بیماری خاصی دارند و نمی توانند کار کنند. چاره ای جز این ندارد که کودک در خیابان کار کند.

رئیس اداره کل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه باید تامین اجتماعی و بیمه ای بسیار قوی داشته باشیم که آینده نیازمندان را تضمین و تضمین کند، گفت: در حال حاضر این بیمه یا سازوکار امنیتی بیش از آینده است. وجود ندارد و خانواده ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد و اولین چیزی که به آن فکر می کنند فرستادن کودک به سر کار در خیابان است.

در برخی خانواده ها کودک نیروی کار است


علیرضا وحیدزاده گفت: در بسیاری از موارد می بینیم کودکانی که برای کار به خیابان می آیند، کسب درآمد می کنند و حداقل درآمد در قالب کمک هزینه چیزی است که آنها می خواهند، اما در برخی خانواده ها کودک نیروی کار آنها است. اعتقاد بر این است که به خصوص شهروندان به گونه ای به کودک نگاه می کنند که کودک کار می کند.

وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با کودکان کار با کمک تیم روانشناسی با کودکان ارتباط برقرار می کنیم. ابتدا وضعیت کودک و خانواده اش را ارزیابی می کنیم. خانواده می تواند از همه حمایت های همیشگی سازمان استفاده کند. ، حتی اشتغال، کمک هزینه مسکن، اما بستگی به بهبود وضعیت کودک دارد.

حمایت اجتماعی از آموزش کودکان کار


وی تصریح کرد: در وهله اول از خانواده حمایت می کنیم و به آنها آموزش می دهیم که به تربیت فرزندان آسیب نرسانند، به کودک فشار نیاورند و او را مجبور به کار نکنند. ما با آموزش و پرورش و معلمان ارتباط برقرار می کنیم که کودک در بحث آموزش مشکلی ندارد و گاهی از خانواده حمایت می کنیم تا کودک سر کار در خیابان نیاید.

رئیس اداره کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در صورت بیمار بودن کودک با پزشکان تماس می گیریم و از خدمات درمانی استفاده می کنیم، ادامه داد: خدمات آموزشی و مهارت های اجتماعی در مدارس شبانه روزی، مهدکودک ها ارائه می شود. برای زمانی که کودک خانواده موثری داشته باشد و کودک و خانواده را در مسیر حل مشکلات قرار دهیم و کودکان در مهدکودک ها از خدمات آموزشی، مهارت های اجتماعی و … استفاده کنند.

وحیدزاده گفت: مواقعی خانواده موثر نیست که در این صورت باید کودک را به مدارس شبانه روزی ببریم و 20 روز در آنجا می ماند تا خانواده ای امن پیدا کند تا کودک را رها کند و اگر خانواده پیدا نکرد. آی تی. بچه را به مراکز شبه خانواده می بریم و در آنجا بچه مراقبت اجتماعی می شود و مورد حمایت قرار می گیرد.

مدیریت زمانی که کودکان کار به گروه های مافیایی می پیوندند دشوار است


وی با اشاره به اینکه امن ترین مکان برای کار کودکان سر چهارراه است، خاطرنشان کرد: زمانی که برای کودکان در سر چهارراه قرار نگرفتن فشار وارد می شود باید کودک را توبیخ کنیم و در این زمان کودک دیگر در خیابان نیست، بلکه به سمت چهارراه می رود. همان گروه های به اصطلاح مافیایی، چون خانواده نیاز دارد و بچه را در این گروه ها قرار می دهند و بچه از جاهایی می آید که ما نمی توانیم کنترل کنیم.

رئیس بهزیستی استان کرمان افزود: شرایط جامعه، بحث های اقتصادی، مشکلات کار و معیشت را می دانیم، اما خانواده نیاز دارد که پدر شغل داشته باشد، چرخ اقتصاد بچرخد، پویایی اقتصادی ایجاد کند و نتیجه این است: «خب بچه در رفاه زندگی می کند وقتی می بینیم که وضعیت جامعه اینطور است، بازار کار خوابیده و رکود تمام شده است، برای ما قابل درک است.

مراکز کار کودکان نیز در شدیدترین شرایط کرونری فعال بودند
وحیدزاده گفت: علیرغم اینکه در این مدت بحثی در مورد تاج داشتیم و دستور توقف کار مراکز کودک به ما داده شد، اما دست از کار برنداشتیم و به همه توصیه های بهداشتی عمل نکردیم و همه آزمایشات و آزمایشات را انجام دادیم. فرزندان. ما پذیرفتیم و مراکز ما فقط در بدترین شرایط تاج و تخت برای نجات جان کودکان فعال بودند.

وی در پایان افزود: اگر می خواهید ساختار تولیدی را که باعث آسیب می شود بررسی کنید، بررسی و کنترل کنید که تعداد این کودکان کاهش یابد. خیرین استانی نیز می توانند برای خیریه های این حوزه از جمله خیریه ها فعالیت کنند.» فاطمه زهرا(س) و خیریه آفتاب و …… به ما کمک می کنند تا روز به روز شاهد افول کودکان کار در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید