امکان تقویت توافق هسته ای پس از بازگشت به برجام وجود دارد!

زمان: 19:36
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775973

نماینده آمریکا در ایران گفت وقتی تهران به توافق هسته ای بازگردد ، امکان تقویت این توافق وجود دارد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روبرت مالی ، نماینده آمریکا در ایران به نقل از اسپوتنیک گفت: “بهترین راه پیش رو این است که ایران را به توافق هسته ای برگردانیم و سپس درباره چگونگی تقویت آن بحث کنیم.”

وی گفت: “اگر ایران خواهان توافقی خارج از برجام است ، باید به توافق جداگانه و موارد مختلف برسیم.” آنچه در برجام است روی میز مذاکره خواهد بود!

نماینده آمریکا در ایران در ادامه موضع خصمانه خود علیه تهران همچنین گفت که در حال حاضر همه کشورها بر زمان از سرگیری مذاکرات هسته ای متمرکز هستند و آیا تهران با دید واقع بینانه به میز مذاکره باز می گردد یا خیر. و

در همین حال ، مالی گفت واشنگتن آماده است تا همه گزینه ها را برای برخورد با دنیایی که در آن ایران به محدودیت ها و تعهدات خود در سال 2015 بازگشته است ، در نظر بگیرد.

وی بدون اشاره به گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای ، ادعا می کند که ایالات متحده اکنون در کنار تیم جدیدی از ایران است که صراحتا می گوید بیش از برجام می خواهد!

این اظهارات زمانی مطرح شد که حسین امیرعبدالهیان ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، روز جمعه (7 اکتبر) با تأکید بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین گفت: “نتیجه نهایی در دولت جدید نزدیک است.” Са

شایان ذکر است که تاکنون 6 دور مذاکره در وین به منظور تسهیل بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است. اما علیرغم اعتراف به پیشرفت های غربی ، تاکنون هیچ نتیجه مشخصی به دست نیامده است.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید