امکان ثبت نام افراد مجرد بالای 18 سال در نهضت ملی مسکن ممنوع شد

ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781091

وزارت راه و شهرسازی امکان ثبت نام افراد مجرد بالای ۱۸ سال در سامانه ملی مسکن را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در پی انتشار مطالبی به نقل از رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت مجرد در طرح جهش تولید مسکن خبر داد، محتوای اعلام شده صحت ندارد. استفاده از تسهیلات دولتی در بخش مسکن مجردان بدون شرط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده. 25/1388 جهت تصویب شورای عالی مسکن و هیئت وزیران.

بر اساس تبصره یک ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان شاغل دارای حداقل 35 سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان و افراد دارای جسمانی هستند. معلولان حداقل 20 سال سن دارند و با راه اندازی سازمان اجتماعی در کشور بدون ملاک وضعیت تاهل نیز می توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای بی بند و باری وجود ندارد.

قانون برای سرپرستان خانوار نیز محدودیت سنی تعیین نکرده است، زیرا این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و ملاک قانونگذار برای متاهل بودن یا سرپرستی خانوار بودن است.

لازم به ذکر است، زن و مرد سرپرست خانواری که به دلیل طلاق تنها زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط بی بند و باری ثبت نام در پروژه های مسکن مهر وجود ندارد و امکان ثبت نام بدون محدودیت در طرح جهش تولید مسکن به شرط ازدواج در زمان تحویل واحد مسکونی وجود دارد. در حال پیگیری است.

بر اساس ماده 1 آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، «بی سرپناهان» شامل سرپرستان خانوارهایی است که خود و افراد تحت تکفل آنها از تاریخ 1/4/1384 فاقد زمین مسکونی یا واحد می باشند. تاریخ تصویب قانون چهارم برنامه توسعه). مسکن و از 23 بهمن 1357 از تسهیلات دولتی یا تسهیلات موسسات عمومی غیردولتی مرتبط با مسکن اعم از زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه ای برای خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن خواسته است پس از ورود به سامانه ثبت نام به نشانی https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی تحت عنوان شرایط متقاضیان، جزئیات مربوط به شرایط را مطالعه کنند. از ثبت و محتوای غیر معتبر در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر می شود، توجه نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید