امیدواریم بتوانیم صعود بزرگ هفتمین باخمن را جشن بگیریم

ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791210

مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در این وزارتخانه برگزار شد. ورزش و جوانان حمید سجادی، سعید محمد و شهاب الدین عزیزی هادم.

در پی امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سعید محمد گفت: باید پیشتاز باشیم که در این زمینه جلساتی با اقوام وزارت ورزش و جوانان، امکانات خوبی در مناطق آزاد داریم، 8 منطقه آزاد داریم و در حال راه اندازی هستیم، با توجه به ظرفیت بالای مناطق آزاد در استان های مرزی و ارتباط آنها با سایر کشورهای همسایه، در نظر داریم. دیپلماسی ورزش را در یکی از بخش های دیپلماسی اقتصادی خود قرار دهیم و معتقدم مناطق آزاد باید به همه بخش ها برسد و از ورود وزارت ورزش و جوانان به بخش های مختلف در مناطق آزاد استقبال می کنیم.ارتباط با ورزش و جوانان جامعه، ما باید از امکانات و به خوبی استفاده کنیم شما در مناطق آزاد منتظر هستید تا بتوانیم از ترویج ورزش حمایت کنیم.

وی افزود: از این رو قبل از ورود به این جلسه با دکتر سجادی هماهنگی های لازم را داشتیم. البته این همکاری را نه تنها در فوتبال خواهیم داشت، بلکه در سایر زمینه ها نیز اعلام آمادگی کرده ایم که این حمایت ها را از سایر تیم های ورزشی و ورزشکاران نیز داشته باشیم. اخیراً از تیم ملی فوتبال بانوان و سایر رشته‌ها حمایت کرده‌ایم و بر اساس تدبیر و تدبیر برادران عزیزمان در وزارت ورزش و جوانان، مقرر شد جلساتی با فدراسیون‌های مختلف برگزار کنیم و بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم کمکی به این امر کنیم. کمک های لازم در این زمینه

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره جام جهانی 2022 قطر: در مورد موضوع خاص جام جهانی فوتبال 2022 قطر همانطور که شهاب الدین عزیزی هادم رئیس فدراسیون گفت واقعاً شایسته است این چهار سوال را بررسی کنیم. سال ها پیش، اما امروز با یک. باید با تاخیر زیاد و در مدت زمان کوتاهی این مسائل را دنبال کنیم چرا که اتفاق بسیار بزرگی در کنار ما در حال رخ دادن است. برگزاری جام جهانی نه تنها یک رویداد ورزشی، بلکه یک رویداد بزرگ اقتصادی است و کشور ما باید از این رویداد بزرگ نهایت استفاده را ببرد. تلاش می کنیم با روابط نزدیک و همکاری مشترکی که با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان داریم، ضایعه را جبران کنیم و روز به روز هماهنگی ها را افزایش دهیم. طبق تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، امکاناتی را که در جزایر کشم و کیش داریم در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهیم. با همکاری در حال بررسی ساخت زمین های جدید برای تیم ملی هستیم. ما مناطق هتل و سایر موضوعات، امکانات ترافیکی، پشتیبانی هوایی، امکانات توریستی را برای اقامت در جزایر فراهم می کنیم.

سعید محمد یادآور شد: برای سایر افراد و هواداران تیم های مختلف که علاقه مند به حضور در جام جهانی هستند فضا ایجاد می کنیم و مطمئناً قیمت اقامتگاه بسیار کمتر از کشور میزبان (قطر) خواهد بود و در دسترس خواهند بود. امیدواریم تیم ملی صعود خود را به پایان برساند و در جام جهانی بدرخشد و دل میلیون ها ایرانی را شاد کند.با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال دکتر سجادی.

شهاب الدین عزیزی هادم گفت: ابتدا باید از همه مسئولان عالی رتبه که در این مسیر و امضای تفاهم نامه همکاری یاری کردند تشکر کنم. به ویژه از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که نگاهی به توسعه و حمایت از اجرای این برنامه در مناطق آزاد به ویژه کیش داشت. همچنین از برادرم سعید محمد که با چشم انداز باز برای توسعه در این سمت فعالیت می کند.
وی ادامه داد: جلسات زیادی برای امضای این تفاهم نامه داشتیم که در نهایت منجر به این اقدام بلندمدت برای فوتبال کشور شد. همچنین با وزیر ورزش و جوانان در کیش جلسه ای داشتیم که تجربه کاری وی در حوزه مناطق آزاد و ورزش ملی منجر به این نشست و نهایی شدن تفاهم نامه شد.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: همچنین سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور که در تلاش است برای برگزاری مسابقات مهمی مانند مسابقات جهانی برنامه ریزی خوبی داشته باشد. در کیش و خلیج فارس.» امیدواریم درک کنیم که لیاقت ملت شریف ایران چیست.
شهاب الدین عزیزی هادم گفت: تیم ملی با رحمت الهی و حمایت همه اقوام تقریباً مسیر صعود خود را پیدا کرده و یکی از سریع ترین صعودهای تاریخ را ابداع کرده است. البته شایسته است که عظمت تیم ملی ایران در آسیا فضای خوبی به او داده شود. این در شرایطی است که جام جهانی در خاورمیانه و نزدیک ایران در حال برگزاری است. ای کاش در چهار سال گذشته این برنامه ریزی ها انجام می شد که جای تاسف دارد. خیلی بهتر از چهار سال پیش که می دانستیم جام جهانی در قطر برگزار می شود به جای اینکه شرایط را برای بقیه سال فراهم کنیم، برنامه ریزی می کردیم.
وی افزود: باعث خوشحالی است که سعید محمد و حمید سجادی بیش از من در نهایی کردن این تفاهم نامه پیگیر بودند. همه تیم های ملی مجبور شده اند از امکانات جزیره کیش استفاده کنند. مکانیسم آن نیز توسط دوستان توضیح داده خواهد شد. از همه دوستان و دست اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای پیگیری و رسیدن به این نقطه تاریخی تشکر می کنم. برای اولین بار در تاریخ به یک دیدگاه واحد بین مناطق آزاد و ورزش کشور می رسیم. حتی قبل از این جلسه به سجادی و سعید محمد گفتم این یک فرصت تاریخی است و تاکید کردم که باید فضای ورزش و اقتصاد مناطق آزاد را با این نگاه فعلی توسعه دهیم و برای برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان برنامه ریزی کنیم. و همه تیم های ملی بیایید برنامه ریزی کنیم. بگذارید تیم ملی ایران با برگزاری اردو در مناطق آزاد خود را برای موفقیت های بزرگ آماده کند.
رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم جشن بزرگی را برای صعود به هفتمین باخمن برگزار کنیم و سپس با تقسیم بال به مناطق آزاد برویم. با این شرایط سخت زندگی و تحریم های سختی که بر کشور عزیزمان تحمیل شده است، بتوانیم شادی و نشاط ملت عزیزمان را گسترش دهیم و تجربه ای جدید برای آینده فوتبال ملی داشته باشیم.
وی در پایان گفت: بار دیگر از همه شما عزیزان برای رسیدن به این تفاهم نامه تشکر می کنم. به خصوص از طرف حمید سجادی و سعید محمد که جلوتر از ما هستند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شروع این کار بزرگ باشیم که قطعا برای فوتبال ملی متعلق به ملت ایران مفید خواهد بود. من به عنوان عضو کوچکی از جامعه فوتبال از این اتفاق مبارک بسیار خوشحالم و خدا را شکر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید