امیدواریم سفر رئیس جمهور به استان مرکزی با مصوبات و وام های خوبی همراه باشد/ آب، راه، صنعت و سلامت اولویت های اصلی استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص سفر آتی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی گفت: یک سال از پایان دولت می گذرد و به زودی سفر به استان مرکزی انجام می شود، بنابراین اولین انتظار ما از دولت این است که توزیع بستگی به سفر استانی دارد.» که در ابتدا یک سال قبل از سفر است، باید با توزیع سریع بودجه جبران شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: از دولت نیز انتظار داریم با توجه به تورمی که وجود دارد، وام های استانی و عمرانی را در نظر بگیرد.

این نماینده تصریح کرد: در سفرهای اولیه رئیس جمهور تعداد مصوبات دولت بیشتر بود بنابراین انتظار داریم مصوبات در استان مرکزی به ویژه شهرستان به شهر منصفانه و با در نظر گرفتن استان مرکزی باشد.

وی افزود: یکسری فعالیت های کلیدی در استان وجود دارد که دولت باید بودجه مناسبی برای آن در نظر بگیرد، بنابراین آب، گلخانه داری، راه آهن و صنعت و بهداشت در اولویت هستند.

نماینده اهالی دلیژان و محلات نیز وضعیت محورهای مواصلاتی استان را در اولویت قرار داد و گفت: واقعاً جاده های ما به دلیل کم کاری مسئولان استانی یا بی توجهی دولت ها در وضعیت بسیار بدی قرار دارد در حالی که استان مرکزی مرکز کشور است.» جاده های استان اصلا مناسب نیستند و حتی بسیاری از استان های مرزی ما جاده های بسیار بهتری دارند.

سلیمی با تاکید بر امکان مشورت با مدیران و مسئولان خاطرنشان کرد: تاکنون مسئولان استانی و کشوری به صورت مکتوب پیشنهاد نمایندگان را درخواست نکرده اند. البته رایزنی هایی صورت گرفته و استانداری هم توصیه هایی کرده است، اما باید مسئولان کشوری به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: نمایندگان صدای مردم هستند و مردم در همه مسائل خود به نمایندگان مراجعه می کنند بنابراین مسئولان کشور نیز باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و به رایزنی ادامه دهند.

نماینده دلیجان و محلات همچنین گفت: امیدواریم تعداد وزرا در سفر به حدی باشد که همه شهرستان ها تحت پوشش قرار گیرند و پروژه تعریف شود تا وزرا در سفر به شهرستان ها نقشی در این مسائل نداشته باشند. یک نقص است و باید در نظر گرفته شود.”

سلیمی خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور تقاضا داریم جلسه ویژه ای با حضور نمایندگان و فرمانداران شهرستان های استان برگزار کند تا با رایزنی پروژه ها پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید