امیرآبادی: کیروش فقط زرنگ بازی می کند!

دیدار تیم ملی ایران و عراق را چطور دیدید؟

صعود شگفت انگیزی بود. فکر می کنم برای کل ملت اینطور بود. ما در دور اول مقدماتی شرایط بسیار بدی داشتیم و خیلی ها از صعود تیم ملی ناامید شده بودند اما رفاقت و همدلی بازیکنان تیم ملی شرایطی را ایجاد کرد تا با حضور اسکوچیچ شرایط در تیم ملی تغییر کند. . فکر می کنم همه بچه ها می خواستند این بازی را ببرند، بنابراین کمی استرس باعث شد در کوارتر اول بازی شرایط عادی نداشته باشند و به عراق حمله کنند اما بعد کاملا وارد بازی شدند و به جای یک گل می توانستند چهار گل بزنند. یا پنج برهنه

عملکرد دروازه بان تیم ملی کشورمان را چگونه توصیف می کنید؟

به نظرم حرکت پاهای امیر عابدزاده عالی بود. اصلا انتظار چنین فوتبالی را از او نداشتم. او بیشتر از یک دروازه بان بازی می کرد. او البته قطعا با جایگاه پدرش که یکی از اسطوره های فوتبال ایران است فاصله زیادی دارد. امیر اول راه است و اگر مغرور نباشد می تواند کارهای بزرگی برای خودش انجام دهد تا در آینده اتفاق بیفتد.

ملاقاتت با پدرش چطور بود؟

وقتی دست پدرش را بوسید، گلویم را گرفت. این صحنه یادآور خاطرات خوب ما با احمدرضا عابدزاده بود. احمدرضا در آن لحظه ثمره تلاش خود را دید. می دانیم که او در این مدت چقدر از پسرش حمایت کرد و پشت سر او ایستاد. آن روز احمدرضا خوشبخت ترین مرد دنیا بود.

سه بازی بعدی تیم ملی را چطور می بینید؟ آیا در این دیدارها باید با بازیکنان ذخیره به میدان برویم؟

اصلا! سه بازی بعدی در واقع یک بازی تدارکاتی برای ورود ما به جام جهانی است. چون وقت نداریم یک بازی تدارکاتی انجام دهیم. حالا که به صعود به جام جهانی عادت کرده ایم و هر فصل خود را یکی از مسافران آن می دانیم، باید به ترک گروه خود عادت کنیم.

برای انجام این کار چه باید کرد؟

باید به بازی های تدارکاتی خیلی خوب برای تیم ملی فکر کرد. نسل فوق العاده ای در تیم ملی وجود دارد. ما نباید بابت تحریم ها و این چیزها عذرخواهی کنیم. ما باید برویم و از تیم های سرسخت دعوت کنیم که بیایند و به تیم ملی فشار بیاوریم تا این بچه ها قوی تر شوند. فراموش نمی کنیم که کیروش چگونه با مهارت تیم های ضعیف ایران را هدایت می کند تا بتوانیم پیروز شویم و پاداش بگیریم. باید با تیم های دشوار بازی کنیم تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم.

شرایط استقلال در نیم فصل اول و وضعیت فعلی آن را چگونه می بینید؟

باید به هوادارانی که بعد از مدت ها نیم فصل موفقی را از تیم خود دیدند تبریک بگویم. اما اینکه 18 نفر به تیم کرونا پیوسته اند نشان می دهد که برخی از بازیکنان هنوز درک نکرده اند که باید زندگی حرفه ای داشته باشند. فرهاد مجیدی چقدر می تواند آنها را جریمه یا تذکر دهد؟ او دیگر نمی تواند وارد حریم خصوصی بازیکنان شود و شبانه روز آنها را از نزدیک تماشا کند. آنها باید بدانند که در یک تیم محبوب با میلیون ها هوادار بازی می کنند. امیدوارم حاشیه های کرونا به زودی تمام شود و تیم به روزهای اوج خود بازگردد.

این هفته سالگرد آسمانی شدن علی انصاریان است. شما در سال 85 با او همبازی بودید، در این مورد صحبتی دارید؟

من یک فصل با علی در استقلال بودم اما دوستی ما به دوران کودکی برمی گردد. چون بچه محل بودیم و خاطرات زیادی از او دارم. روز جمعه در مراسم مهرداد میناوند حضور داشتم و این هفته در سالگرد درگذشت علی به مصاف تیم 98 می رویم تا یاد و خاطره عزیزانمان را زنده کنیم. متأسفانه دو گل از «گل» فوتبال ایران که همیشه خنده بر لبانشان بود، گذشت. به طور جدی، آنها وجود ندارند، اما ما هنوز آنها را باور نداریم. برای ما فوتبالیست ها این دو هنوز زنده اند.

دیدگاهتان را بنویسید