امیرعبدالیان: برای رسیدن به یک توافق خوب، اما در چارچوب مذاکرات منطقی، عجله داریم

امیرعبدالیان: برای رسیدن به یک توافق خوب، اما در چارچوب مذاکرات منطقی، عجله داریم

روز جدید وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای رسیدن به توافق خوب، اما در مذاکرات منطقی و در چارچوب دستیابی به حقوق و منافع مردم عجله داریم، گفت: بازی متن و زمان از غرب و ایالات متحده

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه 25 بهمن) پس از استقبال همتای ایرلندی خود با همتای ایرلندی خود دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه پس از رایزنی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک این مذاکرات را تشریح کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمدگویی به همتای ایرلندی خود گفت:

امیر عبداللهیان گفت: ما بهترین روابط را در حوزه کشورهای اروپایی در ایرلند داریم. علاوه بر این، حجم تبادل هیئت ها و روابط دو کشور قابل توجه است. امیدواریم با نگاه به سیاست خارجی متوازن دولت مردمی و متحول آقای رایزی روابط با ایرلند را بهبود بخشیم.

وی گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور رضایت بخش نیست. ما توافق کرده ایم که در برخی موضوعات به ویژه کشاورزی و مواد غذایی همکاری را در اولویت قرار دهیم.»

وزیر امور خارجه گفت: بازی متن و زمان از سوی کشورهای غربی و آمریکا باید کنار گذاشته شود. ما آماده دستیابی به یک توافق خوب هستیم و از رفتار تکان دهنده غرب در مذاکرات استقبال نمی کنیم. کشورهای غربی باید به جای بازی با متن و زمان، قصد واقعی خود را برای بازگشت به مسئولیت کامل خود در شورای امنیت سازمان ملل نشان دهند. ایران با منطق قوی مذاکرات به حضور و مذاکره ادامه می دهد. هدف ما لغو کامل تحریم هاست. برای ایران اگر امروز در وین توافقی حاصل شود بهتر است فردا اتفاق بیفتد. ما برای رسیدن به یک توافق خوب عجله داریم اما در چارچوب مذاکرات منطقی و در چارچوب دستیابی به حقوق و منافع مردممان.

دیدگاهتان را بنویسید