امیرعبدالیان: می توانیم در کمتر از چند ساعت در وین به توافق برسیم

امیرعبدالیان: می توانیم در کمتر از چند ساعت در وین به توافق برسیم

روز جدید وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی اختصاصی با یورونیوز که جزئیات آن به زودی منتشر می شود، به تشریح موضع ایران در قبال مذاکرات وین و سایر موضوعات پرداخت.

حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با این شبکه تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی و غرب برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین به تداوم انعطاف‌پذیری آمریکا و اروپا بستگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تفصیلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین با هدف احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا، ابتکار عمل زیادی از خود نشان داد و با انعطاف‌پذیری زیادی پای میز مذاکره نشست. وی گفت: علیرغم اینکه کشور غربی در این مذاکرات سخت بارها احتمال خروج از میز مذاکره را مطرح کرده است، اما همواره تاکید کرده ایم که پای میز مذاکره جدی خواهیم ماند.

امیر عبداللهیان گفت: الان هم اگر می گوییم بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم، به همین دلیل است که از طریق میانجی گری به آمریکایی ها اطلاع دادیم و توسط همکارانم در وین یا من به سه کشور اروپایی خود گفتیم کافی است. واضح است که نوبت شماست و زمان آن رسیده است که ابتکار عمل و انعطاف غرب را ببینید.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: ما در حال نزدیک شدن به توافق هستیم، اما همچنان برخی مسائل وجود دارد که خط قرمز ماست.

وی افزود: ما معتقدیم که اگر کشور غربی واقع بینانه با آنچه امروز در مذاکرات وین در حال رخ دادن است کنار بیاید، می توانیم در کمتر از چند ساعت به توافق نهایی برسیم.

وی گفت: بنابراین تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار کشور غربی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید