امیر عبدالخیان: تضمین قوی آمریکا می تواند مذاکرات را به ثمر برساند

امیر عبدالخیان: تضمین قوی آمریکا می تواند مذاکرات را به ثمر برساند

روز جدید وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر جدیت تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات رفع تحریم ها، تاکید کرد که باید تضمینی پایدار برای بهره مندی کامل اقتصادی ایران از این توافق ارائه شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از جدیت کشورمان برای رسیدن به پایان مذاکرات برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.

وی روز جمعه در حساب توئیتری خود در خصوص روند مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام نوشت: دکتر باقری جدی و با هماهنگی کامل با من، به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای رفع تحریم ها ادامه می دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش خود ادامه می دهیم. واقع‌گرایی آمریکا و گرفتن تضمینی محکم برای سود کامل اقتصادی ایران از توافق می‌تواند نتیجه مذاکرات را مثمر ثمر کند.

در هفته جاری مذاکراتی در دوحه پایتخت قطر برای رفع تحریم های آمریکا و بازگشت این کشور به توافق هسته ای با ایران انجام شد که علیرغم ادعای مقامات غربی و آمریکایی، وزیر امور خارجه کشورمان این مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد.

دیروز پنج شنبه در گفت و گوی تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین وضعیت آخرین مذاکرات دوحه برای رفع لغو شد. تحریم ها بررسی شد.

وزیر امور خارجه قطر به عنوان میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیرمستقیم (ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا)، روند مذاکرات را سازنده و مثبت خواند.

مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران و از سرگیری برجام، چند ماه پیش به دلیل زیاده‌روی‌های واشنگتن و نادیده گرفتن نگرانی‌ها و خواسته‌های تهران شکست خورد.

وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از دولت بایدن بارها تاکید کرده است که احیای برجام مستلزم آن است که طرف آمریکایی نگاهی واقع بینانه داشته باشد و خواسته های خود را خارج از برجام کنار بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید