امیر عبدالخیان: در مذاکرات برای احیای برجام، همچنان در سه موضوع با آمریکا اختلاف نظر داریم. موضوعات باقی مانده آژانس، ضمانت اقتصادی و موضوع گسترش تحریم ها به کشورهای ثالث / متن باید تقویت شود

امیر عبدالخیان: در مذاکرات برای احیای برجام، همچنان در سه موضوع با آمریکا اختلاف نظر داریم.  موضوعات باقی مانده آژانس، ضمانت اقتصادی و موضوع گسترش تحریم ها به کشورهای ثالث / متن باید تقویت شود

روز جدید حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برای از سرگیری برجام، گفت: همچنان در سه موضوع با طرف آمریکایی اختلاف نظر و اختلاف نظر داریم و سه کشور اروپایی در حال همکاری با آمریکا هستند. طرف در این مسائل.

حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات برای ازسرگیری برجام گفت: متنی که اکنون روی میز است، آخرین متن ما در نتیجه مذاکرات چند ماهه در وین و همچنین نظرات مختلفی است که در اخیر مطرح شده است. ماه .

وی افزود: همچنان در سه موضوع با طرف آمریکایی اختلاف نظر و اختلاف نظر داریم و سه کشور اروپایی در این موضوعات با طرف آمریکایی همکاری می کنند. بورل و مورا در حال تلاش برای یافتن راه حلی در این زمینه هستند. یکی از آن مسائل رسیدگی به مسائل باقی مانده آژانس است و موضوع دیگر به تضمین اقتصادی مربوط می شود و ما سعی کرده ایم این موضوع را چارچوب بندی کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: بر اساس آخرین متنی که از نظرات کارشناسی و تبادل نظر روزافزون دو طرف تدوین شده است، اکنون در جدول متن ارائه شده از سوی بورل که حاوی حجم زیادی است، چنین ویژگی را داریم. از دیدگاه طرفین، اما در مورد سه سوال خاص ما هنوز فکر می کنیم که متن باید قوی تر باشد. مورد سوم این است که طبق ضمانت اقتصادی، این بازی ایجاد شده توسط کشورهای غربی و گسترش تحریم ها به کشورهای ثالث، دلیل تداوم تحریم ها است، طی یک مکانیسم مذاکره، باید حذف شود. در این راستا تبادل پیام باید ادامه یابد.

امیر عبدالخیان همچنین درباره پیام های ارسالی آمریکا و تضاد مواضع اعلامی و عملی آنها گفت: آمریکایی ها در مسیر دیپلماسی سر میز تبادلات به گونه ای عمل می کنند و در رسانه ها به گونه ای دیگر عمل می کنند. وقتی به آنها پیام می دهیم که رفتار جنجالی چیست، پاسخ می دهند، در رسانه ها به افکار عمومی نگاه می کنند. اظهارات مقامات آمریکایی دو جانبه است و به منظور تشویق ناآرامی در ایران و کسب امتیاز در میز مذاکره است.

دیدگاهتان را بنویسید