امیر عبداللهیان: از بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان در هر دو کشور حمایت می‌کنیم.

امیر عبداللهیان: از بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان در هر دو کشور حمایت می‌کنیم.

روز جدید وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های عراق برای تقویت عنصر گفت‌وگو و نقش سازنده آن در معادلات منطقه‌ای و گفت‌وگوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی قدردانی کرد. امیر عبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای منطقه نمی خواهد و از بازگشایی سفارتخانه ها در پایتخت های دو کشور حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ایران از تلاش‌های عراق برای تقویت عنصر گفت‌وگو و نقش سازنده آن در معادلات منطقه‌ای و گفت‌وگوی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی قدردانی کرد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در تهران درباره تحولات اخیر منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آتش بس در یمن بر حمایت ایران از تداوم آتش بس و ضرورت پایان محاصره انسانی در این کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی راه حلی برای مشکلات منطقه در داخل منطقه است.

وزیر امور خارجه از تلاش‌های عراق برای تقویت عنصر گفت‌وگو و نقش سازنده آن در معادلات و گفت‌وگوی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران چیزی جز خیر برای منطقه نمی خواهد و از بازگشایی سفارتخانه ها در پایتخت های دو کشور حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به ویژگی های مشترک ایران و مصر، تقویت روابط تهران و قاهره را به نفع منطقه و جهان اسلام خواند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در این دیدار بر نقش جمهوری اسلامی ایران در توسعه منطقه ای و همجواری با عراق تاکید کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق برای توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران جدی است و به ایفای نقش آرامش بخش در منطقه ادامه خواهد داد.

الکاظمی با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط و لزوم رفع موانع احتمالی، افزود: به تلاش خود برای تقویت گفت وگو و همکاری های منطقه ای ادامه خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید