امیر عبداللهیان از رشد روابط تجاری ایران و بلغارستان خوشحال است


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840699

وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه بلغارستان از افزایش روابط تجاری در سال گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: این روابط با ظرفیت اقتصادی دو کشور تناسبی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ والیسلاو پترووا معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که برای سومین دور رایزنی های سیاسی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از افزایش حجم روابط تجاری دو کشور در سال گذشته ابراز خرسندی کرد و آن را قابل مقایسه با ظرفیت اقتصادی دو کشور ندانست. فود بر نیاز به تلاش های بیشتر برای گسترش همکاری های تجاری تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین به مسائل مهم منطقه ای به ویژه بحران اوکراین توجه کرد و ابراز امیدواری کرد که جنگ هر چه زودتر پایان یابد.

مذاکره بر سر رفع تحریم ها و همچنین تاکید بر اراده کشورمان برای دستیابی به توافق خوب از دیگر مواردی بود که وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار به آنها اشاره کرد.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان در این دیدار با اشاره به مذاکرات سازنده خود با همتای ایرانی خود از توافقات صورت گرفته برای گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های تجاری، فرهنگی و ورزشی خبر داد.

وی خواستار تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق در جریان مذاکرات وین به نفع همه طرف ها شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید