امیر عبداللهیان بر جدیت ایران برای دستیابی به یک توافق خوب تاکید می کند


ساعت: 23:34
تاریخ انتشار: 1401/01/17
شناسه خبر: 1820143

وزیر امور خارجه مجارستان در گفتگوی تلفنی گفت؛

وزیر امور خارجه کشورمان بر جدیت ایران برای دستیابی به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و پیتر سیارتو همتای مجارستانی خود در خصوص روابط دوجانبه، مذاکرات وین و بحران اوکراین گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی با تبریک پیروزی حزب حاکم فیدز در انتخابات پارلمانی مجارستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط با مجارستان و اجرای توافقات دومین کمیسیون مشترک اقتصادی در زمینه های مختلف اعلام کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به بحران اوکراین با رد جنگ و تحریم ها گفت: جمهوری اسلامی ایران می خواهد روی راه حل سیاسی در اوکراین تمرکز کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مذاکرات وین نیز گفت: با توجه به ابتکارات ایران، پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است، اما همچنان موضوعات مهمی بین ایران و آمریکا وجود دارد که از طریق نماینده عالی اتحادیه اروپا قابل تبادل است.

امیر عبداللهیان بر جدیت ایران برای دستیابی به یک توافق خوب و پایدار در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در این گفتگوی تلفنی با دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به مجارستان، تاکید کرد: در چارچوب سیاست خارجی دولت مجارستان، متعهد به توسعه همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

پیتر سیارتو نیز بر لزوم اجرای توافقات انجام شده بین ما تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص مذاکرات وین نیز ابراز امیدواری کرد که با رویکرد سازنده همه طرف ها به توافقی دست یابد.

وی افزود: رویکرد سازنده ایران برای دستیابی به توافق نهایی بسیار ارزشمند است.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان از کمک های بشردوستانه همتای مجارستانی خود در تسهیل انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق مجارستان تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید