امیر عبداللهیان خواستار آزادی فوری حمید نوری شد

وی با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با اروپا از جمله سوئد توجه دارد. هر دو طرف باید تلاش کنند تا روابط دو کشور بیش از گذشته در حوزه تجاری و اقتصادی شکوفا شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: نقشه راه همکاری دو کشور ترسیم شده است و من هم با شما موافقم که برای اجرا و عملی شدن این طرح باید اقدام جدی و مشترک صورت گیرد.

امیر عبدالخیان همچنین بر لزوم توجه دو طرف به رفع سوء تفاهمات و مشکلاتی که مانع توسعه روابط دوجانبه است تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: روابط دیرینه دو کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی اساس گروهک تروریستی قرار گیرد که سابقه جنایت علیه ملت ایران بر همگان روشن است.

امیر عبدالخیان خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شهروند ایرانی که به اتهامات کاملاً بی اساس گروهک تروریستی منافقین در بازداشت به سر می برد، شد.

طرفین درباره این موضوع به تفصیل گفتگو کردند.


روابط با ایران برای سوئد اهمیت زیادی دارد

وزیر امور خارجه سوئد با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای سوئد ارزش زیادی دارد و معتقدیم ایران نقش مهمی در صلح و ثبات در منطقه دارد.

آن لینده با اشاره به تلاش گروهک منافقین برای تاثیرگذاری بر محاکمه حمید نوری شهروند ایرانی که در سوئد به اتهامات بی اساس محاکمه شده است، افزود: دولت و سیستم قضایی سوئد تحت تاثیر تبلیغات این گروه قرار نخواهد گرفت.

امیر عبدالخیان: ایران با حساسیت بالایی پرونده حمید نوری را دنبال می کند

وزیر امور خارجه پس از گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد، در دیدار صمیمانه با فرزند حمید نوری شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد، اقداماتی را که تاکنون در سطوح مختلف انجام شده است تشریح کرد. کشور به ویژه وزارت امور خارجه پرونده آقای نوری را پیگیری کند.

امیر عبدالهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت بالایی پرونده حمید نوری را رصد می کند و برای آزادی وی تمام تلاش خود را می کند.

در این جلسه در مورد فشارها و آزار و اذیت آقای نوری در دوران بازداشت غیرقانونی و محاکمه ناعادلانه صحبت شد.

به گزارش ایرنا، در حالی که 32 ماه از دستگیری حمید نوری توسط دستگاه قضایی سوئد می گذرد و دادگاه طولانی و 92 جلسه ای وی دو ماه پیش به پایان رسیده است، وی نه تنها در سلول انفرادی به سر می برد و به پزشک نیز دسترسی ندارد، بلکه به پزشک مراجعه می کند. تماس یا ملاقات با خانواده نیز به شدت محدود است.

حمید نوری بر اساس شکایت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین و به اتهامات واهی در یک دادگاه غیرقانونی در سوئد محاکمه شد و همواره در معرض نقض مکرر حقوق شهروندی خود از جمله در سلول انفرادی، ضرب و شتم، درآوردن اجباری، دسترسی به پزشک و مواردی از این دست با آن مواجه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید