امیر عبداللهیان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می گوید برخی طرف های مذاکره کننده تمایلی به ارائه ضمانت ندارند.

امیر عبداللهیان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس می گوید برخی طرف های مذاکره کننده تمایلی به ارائه ضمانت ندارند.

روز جدید سیدنظام الدین موسوی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان در جلسه گفت که برخی از طرف های مذاکره در ابتدا در ارائه ضمانت مقاومت کردند اما تمرکز هیئت ایرانی کماکان کاهش یافت.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد که طرف ایرانی تا زمان دریافت تضمین های مؤثر به روند مذاکرات در وین ادامه می دهد.

سید نظام موسوی در خصوص مهمترین موضوعات جلسه غیرعلنی و غیررسمی امروز مجلس که با حضور آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین مذاکرات هسته ای اسلامی ارائه کرد. ایران در جریان مذاکرات به نمایندگان توضیح داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین گفت: آقای امیر عبداللهیان در این جلسه گفتند که برخی از طرف های مذاکره در ابتدا در مقابل ارائه ضمانت مقاومت کردند اما با تاکیدات مستمر هیئت ایرانی این مقاومت کاهش یافته است.

موسوی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این جلسه اعلام کرد که در مذاکرات هسته ای به دنبال تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی طرف های مذاکره هستیم.

وی افزود: به گفته وزیر امور خارجه، طرف ایرانی این روند را تا دریافت تضمین های موثر ادامه خواهد داد.

رئیس هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر امور خارجه در این جلسه اعلام کرد که ضمانت ها باید به گونه ای باشد که گشایش های اقتصادی برای جمهوری اسلامی و به ویژه شرکت های ایرانی داشته باشد.

موسوی افزود: موضوع دیگری که آقای امیر عبداللهیان در این جلسه مطرح کردند این بود که لغو تحریم ها علیه افراد و شرکت های ایرانی و همچنین تجار ایرانی یکی از مهمترین خواسته های هیات ایرانی در مذاکرات و ایران است. هیئت نمایندگی در این زمینه تاکید دارد.»

وی ادامه داد: در این مذاکرات وزارت امور خارجه موضوع مشارکت پارلمانی طرف های مذاکره کننده در روند مذاکرات و ایجاد زیرساخت قانونی برای مذاکره و تصمیم گیری را مطرح و بر آن تاکید کرد.

موسوی افزود: در این میان نظر نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه غیرعلنی این بود که از روند مذاکرات در چارچوب منافع ملی، سیاست های سیستمی و گشایش اقتصادی به روی ملت ایران حمایت می کنیم.

رئیس هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است که تعهدات دو کشور باید برابر و گام به گام باشد و تضمین کننده حقوق ملت ایران و گشایش های اقتصادی و رفع کامل تحریم ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید