انباشت آلاینده ها در مناطق صنعتی و پرتردد طی 5 روز آینده

ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790971

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، با پیش بینی انباشت آلاینده های هوا طی پنج روز آینده در مناطق صنعتی و پرتردد، هوای کشور در روز شنبه (20 آذر) آرام و پایدار خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت ریسک در خصوص وضعیت هواشناسی طی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا امروز جمعه 19 آذر 1400 در برخی نقاط مازندران ، گلستان و خراسان شمالی ابر پراکنده و باران پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه 20 آذرماه جوی آرام و با ثبات در کشور حاکم خواهد بود. همچنین روز یکشنبه 21 آذرماه در استان های گیلان و مازندران بارش ابری و پراکنده پیش بینی می شود. این شرایط برای روز دوشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی پیش بینی می شود و بارش پراکنده برف در ارتفاعات دور از دسترس نیست.

ضیائیان ادامه داد: پیش بینی می شود طی پنج روز آینده آلاینده های هوا در مناطق صنعتی و پرتردد انباشته شود. همچنین امروز ۱۹ آذرماه به دلیل وزش باد در استان های تهران و البرز غلظت آلاینده های هوا به طور موقت کاهش یافته است.

وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی و مناطقی از سمنان، یزد و کرمان وزش باد شدید موقت و رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود. امروز در سواحل دریای خزر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطق شمال شرق کشور کاهش نسبی دما (4 تا 6 درجه) پیش بینی می شود. خلیج فارس و دریای خزر روزهای شنبه و یکشنبه مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت هواشناسی تهران افزود: امروز جمعه 19 آذرماه هوای تهران صاف تا نیمه ابری به تدریج همراه با وزش باد و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 15 و 7 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین فردا شنبه (20 آذر) هوای تهران صاف گاهی همراه با غبار محلی و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 13 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید