انباشت زباله در روستای کمب/ خطر شیوع بیماری وجود دارد


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908964

انباشت زباله در نقاط مختلف روستای بزرگ کمب نارضایتی اهالی این روستا را در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، روستای کمب در 2 کیلومتری شرق شهرستان چابهار قرار دارد و حدود 26 هزار نفر جمعیت دارد و به همین دلیل از آن به عنوان بزرگترین روستای کشور یاد می شود.

روستای کمب که به دلیل ساخت و سازها به شهرستان چابهار متصل است از نظر مسائل زیربنایی مشکلات زیادی دارد.

یکی از این مشکلات انباشت زباله در نقاط مختلف این روستا است که جدای از زشتی محیط روستا، نارضایتی مردم را نیز به همراه داشته است.

مردم از زباله های انباشته شکایت دارند

آرش نورزایی یکی از اهالی این روستا به خبرنگار ما گفت: وقتی از خانه بیرون می روم زباله های زیادی را در کوچه ها و خیابان ها می بینم و این مشکل باعث ناراحتی مردم روستا شده است.

وی ادامه داد: برای حل این موضوع چندین بار با دهیاری و شورا تماس گرفتیم و تاکنون نتیجه ای از این پیگیری ها ندیده ایم.

عبدالله سعیدی یکی دیگر از اهالی این روستا در این خصوص گفت: راه مناسب نیست، مشکلات آب و وجود زباله در خیابان از جمله مشکلاتی است که در روستای کمب وجود دارد و مسئولان باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

زباله های رها شده محل مناسبی برای رشد باکتری ها هستند

رضا کمانی کارشناس بهداشت محیط در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران گفت: وجود زباله در محیط های مسکونی نه تنها باعث بیماری روانی می شود، بلکه باعث بیماری های عفونی نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه زباله های رها شده محل مناسبی برای رشد باکتری ها و گسترش بیماری ها هستند، تصریح کرد: اگر زباله ها در محیط رها شوند قطعا افراد ساکن در آن منطقه بیمار می شوند.

کمانی بابیان اینکه پسماندها بر آب های زیرزمینی نیز اثر می گذارد، خاطرنشان کرد: شیرابه زباله در سطح زمین می نشیند، آب های زیرزمینی را آلوده و حتی رشد گیاهان را نیز مهار می کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جمع آوری و دفع به موقع زباله در محیط باعث شیوع کمتر بیماری های باکتریایی می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید