انباشت عدالت اجتماعی را از بین می برد/ هدف دولت محدود کردن حاکمیت ارزی، کاهش فقر و توجیه یارانه ها


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838884

اکرم کمی با بیان اینکه انباشت باعث از بین رفتن عدالت اجتماعی می شود، گفت: در روزهای اخیر در برخی نقاط استان اخباری مبنی بر تخریب و سوء استفاده از دشمنان دشمنان نظام را شاهد بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم کومی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: طرح حذف ارز ترجیحی مزایای بسیار خوبی دارد و فرصت ارزشمندی برای غلبه بر مشکلات کشور است اما باید مراقب قیمت های کاذب بود و با چوب گیرها برخورد جدی کرد.


وی در ادامه با بیان اینکه احتکار باعث از بین رفتن عدالت اجتماعی می شود گفت: در روزهای اخیر در برخی نقاط استان اخباری مبنی بر تخریب و سوء استفاده از دشمنان نظام را شاهد بودیم.


کومی افزود: دولت سیزدهم به دنبال اصلاحات اقتصادی است و در این راستا گام برداشته و تلاش می کند با هدف فقرزدایی، اقتصاد سالم، عدالت محور را در کشور نهادینه کند.


این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در گذشته یارانه به مردم تعلق می گرفت اما اکنون یارانه مستقیم به جیب مردم می رود، افزود: می توان از این فرصت برای تامین زیرساخت های تولید و نیروی کار استفاده کرد.


کومی در ادامه با بیان اینکه این طرح جلوی خاطیان را می گیرد، گفت: در گذشته شاهد بودیم یارانه نان از کجا می آمد اما امروز این یارانه مستقیم به جیب مردم می رود و عدالت برقرار شده است.


وی افزود: نتیجه طرح مدیریت ارز کنترل تورم و محدودسازی جنگ اقتصادی دشمن است که پس از این چرخش حساس تاریخی، اقشار کم درآمد دیگر دغدغه معیشتی نخواهند داشت.


این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه اصلاح نظام یارانه ها نشان از رشادت دولت سیزدهم دارد، گفت: دولت های گذشته همواره از نابسامانی های اقتصادی کشور و کمبود بودجه گله مند بودند اما دولت فعلی برای اصلاح کشور تلاش کرده است. اقتصاد بدون وقفه در ماه های اول.» و برای اجرای این طرح نظر همه کارشناسان را جویا شد.


کومی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت تمام تدابیر لازم را اندیشیده است، بنابراین جای نگرانی نیست و همه باید با هوشیاری، صبر و استقامت دولت را در حرکت تاریخی اصلاحات اقتصادی و هدفمندی یارانه ها یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید