انتخاب هشت اثر از چهل و سه اثر در جشنواره تئاتر قم/ افتتاحیه دو پلاتو تا پایان سال در قم


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913762

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی قم از افتتاح دو سالن نمایش تا پایان سال در قم خبر داد و گفت: از 16 تا 21 آذر ماه جاری با هشت نمایش بخش رقابتی جشنواره تئاتر استانی را خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، امیرعلی عموزاده در نشست خبری بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی قم که در تالار اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی در تالار فرهنگ و هنر تشکیل شد، گفت: این جشنواره در سال 1380 در سالن اجتماعات استان قم برگزار شد. تشکیل شد و دبیری آن به اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم سپرده شد.

وی ادامه داد: با اولین فراخوان جشنواره، در گام اول 43 اثر به دبیرخانه ارسال شد، 26 اثر توسط هیئت بازبینی انتخاب شد و 18 اثر شروع به حضور در جشنواره تئاتر کردند و در نهایت هشت اثر برگزیده شدند. هیئت انتخاب را گرفت و به اجرای عمومی رفت.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی قم گفت: از 16 تا 20 آذر ماه جاری در جشنواره تئاتر استانی یک بخش مسابقه ای با هشت نمایش خواهیم داشت و هر روز 2 نمایش روی صحنه می رود و در نهایت 2 نمایش به روی صحنه می رود. مستقیم به جشنواره ملی

وی افزود: در بخش نمایش خیابانی برای جشنواره بیست و سوم، چهار اثر از نه اثر برگزیده شد. همچنین در نمایش سه دقیقه ای رقابتی 6 اثر روی صحنه می رود.

عموزاده افزود: در روزهای برگزاری جشنواره هر شب از ساعت 21 تا 23 میزبان یکی از منتقدان تئاتر به نام عرفان پهلوانیان برای بررسی آثار اجرا شده بیشتر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه هنرهای نمایشی تا قبل از پایان سال 2 سالن در تالار فرهنگ و هنر کوم افتتاح می شود. در مرحله بعد به یک پلاتو در شهرهای کوهک، جعفریه و پردیسان نیاز داریم.

کرونا به تئاتر کوم آسیب زد



همچنین در ادامه این نشست اصغر نوبخت دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز گفت: هنرمندان سه سال است که به دلیل ویروس کرونا از کار هنری کناره گیری کرده اند و این مشکل باعث آسیب دیدن تئاتر قم شده است. و باید از هنرمندان قم تقدیر کرد که بعد از سالها آثار خوبی به جشنواره آوردند.

وی گفت: هشت نمایش از هفتم آذر اجرا می شود و نمایش ها از ساعت 15:30 و 17:30 آغاز می شود.

نوبخت افزود: داوری جشنواره بر عهده سید حسین فدایی حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی است و اجراها در تالار فرهنگ و هنر، سالن سبز و سالن شهید آوینی در بلوار جمهوری قم برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید