انتشار اطلاعات شخصی افراد و سازمان ها در فضای مجازی جرم است


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916110

حسن کیها از شناسایی و دستگیری مسئول انتشار اطلاعات محرمانه در فضای مجازی سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حسن کیها، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: افراد زیادی با اهداف از پیش برنامه ریزی شده مشخص در شبکه های اجتماعی فعال هستند که اهداف مجرمانه مختلفی از جمله آزار و اذیت را دنبال می کنند. اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات شخصی و سازمانی از مشکلاتی است که بی توجهی شهروندان به این معضل می تواند حریم خصوصی و حریم عمومی آنها را با مشکل مواجه کند و آسیب های جدی به دولت و ملت وارد کند.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه فردی به پلیس گزارش قضایی ارائه کرد. شخصی با انتشار اطلاعات سازمانی در فضای مجازی به کار خود و هیاهوی رسانه ای پس از آن به دلیل حساسیت موضوع لطمه زد. بلافاصله توسط کارشناسان پلیس آگاهی مورد بازرسی قرار گرفت.

کیخا انتشار اطلاعات شخصی را یکی از مصادیق جرم می داند و ادامه می دهد: طبق ماده 17 قانون جرایم رایانه ای، هرکس از طریق سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم صوتی یا تصویری، شخصی یا خانوادگی یا سایر اسرار را بدون اسرار منتشر کند یا در دسترس قرار دهد. رضایت او موجب می شود که دیگران به نحوی که موجب تضییع حیثیت و یا حیثیت او و دولت شود به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا به جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم شوند.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی هشدار و تاکید کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی و سازمانی در شبکه های اجتماعی خودداری کنند و رعایت حریم خصوصی افراد در تعامل با دیگران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضروری است. ، این اعتماد باعث نمی شود هنگام ارسال محتوای شخصی واکنش سریع نشان دهید و فضای مجازی را مکانی امن برای ارسال اطلاعات شخصی شما به افراد غیرقابل اعتماد نمی دانند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی است و همچنین کاربران گرامی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت و با شماره تلفن 096380 24/7 دریافت کنند. آماده پاسخگویی سوالات شهروندان در سراسر استان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید