انتشار فراخوان ثبت نام کادر پزشکی برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در اربعین حسینی


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877536

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و عبادت جمعیت هلال احمر گفت: مرکز حج و عبادت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طبق اعلام جمعیت هلال احمر، آخرین حضور میلیونی نمازگزاران ایرانی در حرم های اربعین حسینی به سال 1377 برمی گردد که حدود 3.5 میلیون نفر از ایران به عراق سفر کردند. با شیوع ولیعهد در سال 1399، هیچ زائر ایرانی برای زیارت اربعین به عراق سفر نکرد، اما در سال 1400 با تصویب ستاد اربعین حسینی، 60 هزار هیئت و موکب از مرز هوایی عبور کردند و تعدادی از هموطنان برای زیارت به عراق رفتند. روی زمین.

بنابراین در صورت مذاکره و توافق ایران و عراق، اربعین حسینی امسال شاهد حضور میلیونی زائران ایرانی در کربلای معلی خواهد بود و در این میان ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی موضوع بسیار مهمی است. هلال احمر

دکتر حسین فضلی قائم مقام مرکز پزشکی حج و عبادت جمعیت هلال احمر گفت: اقدامات و برنامه ریزی های اولیه را بر اساس ظرفیت، تجربه سال های گذشته و توافق با مقامات عراقی انجام داده ایم، بنابراین در اربعین کمترین دغدغه بهداشتی وجود دارد. ”

معاون مرکز پزشکی حج و عبادت جمعیت هلال احمر گفت: کاظمین و کربلای نجف باز و آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.

فضلی گفت: سال ها پیش زائران ایرانی در دهه 40 از مرزهای زمینی مهران، چزابه و شلمچه به عراق رفتند، اما امسال با موافقت ایران و عراق، ایرانیان می توانند از مرزهای خسروی خارج و وارد مرزهای خسروی شوند. و سومار.”

معاون امور حج و عبادت جمعیت هلال احمر گفت: تزریق دو دوز واکسن تاجدار برای ورود به عراق شرط لازم است و زائران ایرانی هنگام خروج از کشور باید کارت واکسن به زبان لاتین (بین المللی) همراه داشته باشند. -هوا). “.


مدت حضور تیم پزشکی در عراق حداقل 15 روز است

با توجه به لزوم استفاده از کادر پزشکی مجرب برای خدمت رسانی به زائران ایرانی در اربعین حسینی، جمعیت حج و زیارت هلال احمر طبق سنوات گذشته از طریق سایت مرکز www.hmc فراخوان کادر درمانی را اعلام کرده است. ir

معاون امور حج و عبادت جمعیت هلال احمر گفت: کادر درمانی پس از تکمیل فرم فراخوان وارد مرحله معاینه و مصاحبه می شوند و در نهایت اسامی پذیرفته شدگان در سایت مرکز درمانی اعلام می شود.

به گفته فضلی، حضور تیم پزشکی در عراق حداقل 15 روز خواهد بود و بنا به درخواست ستاد اربعین، خدمات درمانی به زائران ایرانی معمولاً توسط مرکز پزشکی حج و جمعیت هلال احمر عراق از ساعت 24 انجام می شود. 10 تا 22 ماه…

معاون مرکز پزشکی حج و جمعیت هلال احمر افزود: کلیه پزشکان عمومی، متخصص داخلی، قلب، اورژانس، متخصص اطفال، متخصص زنان، ارتوپد، جراح عمومی، روانپزشک، تکنسین فوریت های پزشکی، تکنسین آزمایشگاه، معاونت آزمایشگاهی، آزمایشگاه با متخصصین بیماری ها، بهداشت عمومی و محیط زیست و مترجمانی مسلط به زبان عربی، برای بازدید از عراق به مرکز درمانی مراجعه و فرم ویژه اربعین حسینی را پر کنید.

مرکز پزشکی هلال احمر پیش بینی کرد با توجه به تغییر فصل مراسم اربعین حسینی و لزوم توجه زائران به مشکلات بهداشتی و درمانی متناسب با شرایط آب و هوایی، مراکز آموزشی و بهداشتی قبل، حین و بعد از سفر آماده و به صورت گسترده آماده شود. مطلع.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید