انتشار پیام جعلی درباره زلزله تهران / صداوسیما: شبکه تلفن همراه کشور هک شد

انتشار پیام جعلی درباره زلزله تهران / صداوسیما: شبکه تلفن همراه کشور هک شد

Sedawasima و خبرگزاری رسمی دولت گزارش دادند که «پس از هک شدن شبکه تلفن همراه، پیام هشدار زلزله برای شهروندان ارسال شد. این پیام جعلی است. خانه های خود را ترک نکنید.»

در این پیام آمده است: «هشدار زلزله؛ آرامش خود را حفظ کنید و به نزدیکترین پناهگاه بروید.

شبکه خبر نیز خبر هک شدن شبکه تلفن همراه کشور و گزارش جعلی زلزله را تیتر کرد.

صدا و سیما: شبکه تلفن همراه کشور هک شد/ انتشار پیام جعلی درباره زلزله در تهران

این در حالی است که بایرام نژاد رئیس مرکز لرزه نگاری کشور به شبکه خبری هابر گفت: زلزله قابل پیش بینی نیست و هیچ هشدار زلزله ای صادر نکرده ایم.

مدیریت بحران: پیام جعلی است

همچنین محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این پیام کذب است، گفت: هیچ راهی برای پیش بینی زلزله وجود ندارد و اساسا چنین پیامی کذب است و شهروندان نباید به آن توجه کنند. آن.”

این پیام برای برخی از تلفن های همراه ارسال شده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شهروندان نگران این پیام نباشند، گفت: درخواست من از شهروندان این است که نگران دریافت این پیام نباشند و نترسند و آرامش خود را حفظ کنند. تاکید می کنم که اساساً نمی توان زلزله را چندین ساعت قبل از وقوع آن پیش بینی کرد، بنابراین مشخص است که این پیام نادرست است.

آمرکز لرزه نگاری طلایای کشور

مرکز لرزه نگاری کشور نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی امروز 25 آذر 1401، پیام هشدار زلزله از طریق خطوط تلفن همراه برای برخی از مشترکان ارسال شده است، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تکذیب کرد. در این پیام آمده است که تا زمان انتشار این پیام وضعیت غیرعادی در خصوص وقوع زلزله در هیچ منطقه ای از کشور مشاهده نشده است.

توضیح پلیس فتا در مورد هشدار جعلی زلزله پیام متنی: منبع این پیام مشخص نیست. ممکن است هک یا شیطانی کاربر باشد / این پیام برای گوشی های اندرویدی به خصوص سامسونگ ارسال شده است / دارندگان آیفون این پیام را دریافت نکرده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا پیامک هشدار زلزله را جعلی دانست.

سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با خبر سیما، پیام هشدار زلزله را جعلی دانست و گفت: اجازه دهید هموطنان به سلامت به زندگی خود برسند.

وی در خصوص هک شبکه تلفن همراه و ارسال گزارش جعلی زلزله افزود: قابلیتی در گوشی های اندرویدی وجود دارد که اگر کودکی در منطقه ای گم شود شهرداری یا پلیس می توانند او را پیدا کنند.

پاشایی با عنوان این مطلب که هیچ حادثه یا تهدیدی برای هموطنان وجود ندارد، گفت: این پیام برای گوشی های اندرویدی به ویژه سامسونگ ارسال شده است و افرادی که گوشی موبایل آیفون دارند این پیام را دریافت نکرده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: منشأ این پیام مشخص نیست، ممکن است هک یا کاربر مخرب باشد.

معاون وزیر کشور: خطای فنی تیم تحقیقاتی ماهواره اول بود/ می خواستند پیام را به صورت آزمایشی در گروه خودشان بفرستند; بر اثر قصور فنی برای تعدادی از شهروندان نیز ارسال کردند / نه مشکل هک بود و نه مشکل امنیتی

معاون وزیر کشور ارسال هشدار زلزله توسط اولین تیم تحقیقاتی را خطای فنی خواند. وی با بیان اینکه این تیم در حال انجام اقدامات فنی برای لحظات حساس هستند و می خواهند این پیام را به عنوان آزمایش در گروه خود ارسال کنند؛ بر اثر قصور فنی برای تعدادی از شهروندان نیز اعزام شدند. وی تاکید کرد که نه مشکل هک وجود دارد و نه مشکل امنیتی خاصی وجود دارد.

متصدی 1: هیچ هک یا نفوذی در شبکه رخ نداده است / تقصیر تیم تحقیقاتی است

مدیرکل ارتباطات همراه اول حکاکان گفت: هک و نفوذ شبکه صورت نگرفته و ارسال پیام هشدار زلزله بر اثر خطای تیم تحقیقاتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید