انتشار گاز N.2 عامل مسمومیت دانش آموزان است

انتشار گاز N.2 عامل مسمومیت دانش آموزان است

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت اطلاعات درباره موضوع مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و برخی شهرستان‌های دیگر گفتند: با پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان و اعزام جمعی از نمایندگان به قم و نتایج آزمایش‌ها مشخص شد که گاز N2 موجود در سم منتشر شده در مدارس.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در شورای اسلامی با بیان اینکه سم کشف شده دو ویژگی دارد، گفت: این سم بلافاصله در بدن از بین می رود و ترکیب و تثبیت می شود و به همین دلیل تشخیص آن مشکل است.

وی یادآور شد: این نتایج بر اساس بررسی 30 نفر از کارشناسان وزارت بهداشت به دست آمده است، هرچند ممکن است اضطراب در برخی موارد علائم بیماران را تشدید کند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در کشور ما این پدیده برای اولین بار در قم و سپس در بروجرد مشاهده شد.

گوینده سفیدان تصریح کرد: کمیته آموزش هفته آینده جلسه دیگری با حضور نیروهای امنیتی برگزار می کند تا مشخص شود چه کسانی در پشت صحنه این حادثه هستند. تصورات حاکی از آن است که دشمن پشت این حرکت است.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم اظهار داشت: با توجه به محدود بودن پرونده ها، مدارس نباید تعطیل شوند، اما اگر جریانی پشت این ماجرا باشد، بسیار خطرناک است و شورای امنیت ملی باید بررسی های خود را در این زمینه تکمیل کند. .» را به مردم و نمایندگان مردم تحویل و ابلاغ می کند.

وی یادآور شد: طبق گزارش وزارت بهداشت، دوز سم منتشر شده بسیار کم بوده و خانواده ها باید مطمئن باشند که این موضوع با جدیت پیگیری می شود و خوشبختانه فوتی بر اثر این مسمومیت نداریم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: هفته آینده از رئیس شورای امنیت ملی و دستگاه های امنیتی دعوت می شود تا نتایج بررسی های خود را در این راستا ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید