انتظار برای تغییر گیشه / عصبانیت مخاطبان سینما با بلیت های گران قیمت


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877237

هفته گذشته دو اتفاق برای نصف کردن ساعت بدون بلیت برای یک روز خاص و طرح شناور بلیت حناس در سینماهای هنر با افزایش مخاطبان این دو فیلم همراه بود که پیام روشنی برای سینما دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها همه از حال و هوای بد سینما می نویسند و به دنبال روزنه ای از امید برای جان بخشیدن به آرزوهای از دست رفته هستند.

جدای از نبود سینماهای مدرن و مجهز در بسیاری از شهرهای کشور، فیلم های اکران عموما مورد بی مهری مخاطبان خسته سینما هستند.

حالا علاوه بر همه اینها، گرانی بلیت سینما نیز بر مشکلات کنونی افزوده است تا همین انگیزه های کوچک برای رفتن به سینما از بین برود. اما سینماگران نیز معتقدند به دلیل گرانی های اخیر در کشور و وضعیت بد اقتصادی و تعطیلی مکرر سینماها در دو سال اخیر به دلیل تاج، سینماداران تحت فشار زیادی قرار گرفته اند. حقوق پرسنل، هزینه های نگهداری سالن و مهمتر از آن هزینه های بالا برای ارتقای کیفی تجهیزات سالن در دو سه سال اخیر افزایش یافته است به طوری که برخی از آنها از تغییر کاربری خبر داده و ترجیح داده اند سینما را تغییر دهند. به یک مرکز تجاری

اما مخاطبان و تماشاگران فیلم نیز با همین مشکلات اقتصادی مواجه هستند و پرداخت بلیت های 45 هزار تومانی در این شرایط وخیم مالی، آنها را تشویق می کند که بیشتر از این پیش نروند. قیمت بلیط یک خانواده چهار نفره با قیمت سفر و شام به راحتی از تفریحات خانوادگی حذف می شود.


شروع یک رویداد خوب برای “حناس”

فیلم سینمایی «حناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفا محصول جوزه هنری است که برای اولین بار در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد. داستان فیام درباره شهید رضایی نژاد یکی از دانشمندان هسته ای کشور است که در حضور خانواده اش یک شهید ترسو است.


91ed9679 8fc0 49d7 938f 6c5f76f0953c خبر خاکستری

فیلم «حناس» از 18 خرداد اکران سراسری خود را آغاز کرد و در 206 سالن به فروش نزدیک به 900 میلیون نسخه رسید. بهروز شعیبی، مریلا زارعی، سیاوش طهمورث، وحید رهبانی و سولماز غنی بازیگران این فیلم هستند.

اما حوزه هنری به عنوان سرمایه گذار و پخش کننده این فیلم برای افزایش مخاطبان «حناس» اخیرا تصمیم گرفته است که قیمت بلیت این فیلم را به صورت شناور عرضه کند. به این ترتیب قیمت بلیت اکران ناهار و بعدازظهر ۲۵ هزار تن، اکران غروب آفتاب ۳۰ هزار تن، اکران اول عصر ۴۰ هزار تن و اکران شبانه تمامی سینماهای سراسر کشور ۴۵ هزار تن است..

این تصمیم می‌تواند بر اساس اتفاقات هفته گذشته برای No Appointment باشد. در روز میلاد امام رضا (ع) تمامی سینماهای کشور با هماهنگی تهیه کننده و صاحبان سالن ها بلیت «جلسه ممنوع» را نیم بها عرضه کردند و همین امر باعث افزایش چشمگیر مخاطبان این فیلم شد. فیلم


a71e0e15 9dd5 4f83 9194 c428acc22540 خبر خاکستری

شاید این دو اتفاق خوب برای فیلم های «بدون جلسه مقدماتی» و «حناس» سازمان سینمایی و مسئولان اکران را متقاعد کند که در این زمینه تصمیم جدی بگیرند وگرنه سفر فعلی به گیشه نوید روزهای خوشی را نخواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید