انتظار تغییر از سفر رئیس جمهور را داشته باشید


ساعت: 09:20
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917943

استان خراسان جنوبی با داشتن فرصت های فراوان از جمله بیابان، مرز، معادن، محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و… اما همچنان با کمبود مواجه است، باید مطالبات مردم خراسان جنوبی در سفر رئیس جمهور از نمایندگان شورای اسلامی و رسانه ها فریاد بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقاین اولین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی است، این فرد خستگی ناپذیر در این روزهای سخت کشور که سال گذشته در شهریور ماه مهمان مردم این کویر بود، امروز نیز در همراهی این زنان و مردان زحمتکش خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند دیداری جدید با مردم این شهر دارد.

سرزمین خراسان جنوبی در طول تاریخ هزار ساله خود افتخارات بسیاری را به خود اختصاص داده است که این نیز مدیون توانایی های منحصر به فرد این خطه است. خراسان جنوبی با طبیعت گرم و نعمت های خاص فراوان و مردمانی مهربان و صمیمی در کنار عطر نشاط آور گل زعفران در شرقی ترین نقطه میهن عزیزمان قرار دارد و خاک گرم این دیار بستری مناسب برای شکوفه دادن به گل های زعفران است. این گل زیبا یکی از محصولات استراتژیک این منطقه است، بنابراین خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در تولید این محصول دارد.

آغوش پر مهر این دیار همچون مادری نیکو است که اهل علم و اعیان و عارفان است. خراسان جنوبی دارای پیشینه تاریخی طولانی است به طوری که بیش از 719 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

استان خراسان جنوبی علاوه بر دیدنی های تاریخی، جاذبه های طبیعی زیادی نیز دارد. روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان قابل بازدید گردشگران است.

آنها بخشی از معرفی استان خراسان جنوبی (سرزمین طلای سرخ) با 150800 کیلومتر مربع وسعت و آب و هوای متنوع در شرق کشور بودند. این استان به مرکزیت بیرجند از شمال به خراسان رضوی با افغانستان و از شرق با استان های یزد، اصفهان و سمنان از غرب و استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از جنوب با افغانستان هم مرز است. این استان دارای 11 بخش، 28 شهر، 25 بخش، 61 دهستان و 3555 دهستان می باشد.


ما با شرایط ایده آل فاصله داریم

با وجود این فرصت ها در حوزه های مختلف، اگرچه تلاش هایی برای توسعه استان شده است، اما کافی نیست و با شرایط ایده آل فاصله داریم و با چالش های زیادی مواجه هستیم.

اکنون مردم میهمان نواز خراسان جنوبی در آستانه ورود رئیس جمهور دولت سیزدهم به این استان لحظه شماری می کنند تا با رئیس جمهور عزیز خود دیدار کنند و از سکاندار این دولت می خواهند که پیگیری و سرعت بخشد. بالا

اکثر شهروندان بر این عقیده تاکید دارند که مردم خراسان جنوبی متدین هستند و همیشه پشت سر انقلاب ایستاده اند و متاسفانه فاصله زیادی با شرایط این مردم وجود دارد و انتظار داریم در ریاست آیت الله رئیسی شاهد تحول خوبی باشیم. این استان باشیم.

آنها خوب می دانند که خراسان جنوبی خانه «آیت الله رئیسی» است و امیدوارند این سفر مثل همیشه پر برکت باشد.


آب و جاده و راه آهن مهمترین مطالبات مردم است

علاوه بر کنترل قیمت ها و افزایش نظارت بر قیمت، آب، جاده و راه آهن از مهمترین مطالبات مردم فهیم خراسان جنوبی است. اینکه بگوییم یکی از استان های همجوار ما در این مسیر قرار دارد راضی کننده نیست.

آنها بر این باورند که با توجه به خشکسالی های دو دهه اخیر، تامین آب برای بخش های کشاورزی، شرب، صنعتی و معدنی خراسان جنوبی یکی از مهم ترین نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خط ریلی یکی دیگر از مطالبات مردم خراسان جنوبی است که از وعده های داده شده برای ایجاد این خط ارتباطی خسته شده اند و خواهان برداشتن گام نهایی از سوی این دولت هستند.

جوانان این خطه کویری از آیت الله رئیسی خواستار اداره و کارآمدی مدیران شایسته، جهادی، انقلابی، دلسوز، مدبر و جوان در دستگاه های اجرایی این استان هستند.

بانوان استان همچنین از این دولت انقلابی و جهادی خواستند تا به حضور آنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی در مناصب رهبری توجه کند.

فرزندان شهدا و جانبازان در توجه دولت سیزدهم بر خلاف دولت گذشته که اجازه ورود این کودکان به عرصه ها و فعالیت های اداری را نمی داد، حرفی برای گفتن دارند.


لزوم افزایش پروازها در فرودگاه بیرجند

فعالان گردشگری خاطرنشان کردند: فرودگاه بیرجند از زیرساخت های خوب و مطلوبی برخوردار است، اما کم بودن تعداد پروازها و همچنین لغو پیاپی پروازها، تورگردانان و سایر مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

کشاورزان محصولات استراتژیک زرشک و زعفران نیز خواستار حمایت بیشتر دولت شدند و با توجه به ظرفیت استان برای کشت این محصولات، توجه بیشتر دولت سیزدهم را جلب کردند.

دامدارانی که پس از خشکسالی های دو دهه گذشته امید خود را از دست داده اند و به دلیل کمبود آذوقه مجبورند دام های خود را از چرخه خارج کنند، خواستار حمایت و توجه بیشتر دولت سیزدهم هستند.


شکایت کارگران معدن از فرسودگی تجهیزات و فروش نفت خام

معدنچیان همچنین از فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات و خام فروشی محصولات معدنی گلایه دارند و با توجه به تاثیر آن بر اشتغال و اقتصاد خراسان جنوبی خواستار حمایت بیشتر هستند.

صنعتگران، فرهنگیان، مسئولان، بازرگانان و سایر شهروندان نیز با تاکید بر اینکه با طرحی شرایط را برای فعالیت بهتر و بیشتر فراهم می کند، امیدوارند وضعیت معیشتی مردم روز به روز بهتر شود.

سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت امروز به بیرجند سفر می کند. به گفته عباس زاده معاون عمرانی استاندار، برآورد هزینه این سفر 30 هزار میلیارد تومان است. در اختیار اعضای دولت قرار می گیرد، هرچند این میزان اعتبار کافی نیست، اما امیدواریم خراسان جنوبی در همه زمینه ها به این توسعه ملی دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید