انتظار مکتب انسان سازی و اعتماد به نفس است


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811169

حجت الاسلام محمد پوراکبر با بیان اینکه واژه انتظار به معنای چشمان حضرت حق است، گفت: صلابت در صداقت مهمترین نقشی است که انتظار بر عهده منتظر می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد پوراکبر کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: کلمه انتظار به معنای چشم انتظاری حضرت حق است.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار در اسلام به معنای استواری در برابر امام و ولایت امام عصر (عج) است، افزود: نتیجه این انتظار مبارزه با عوامل ظلم، فساد و خودسازی، خودسازی است. و آمادگی جسمی و روحی برای تشکیل حکومت جهانی.»

حجت الاسلام پور اکبر ادامه داد: منتظران واقعی علاوه بر اصلاح خود تلاش می کنند و وظیفه خود می دانند که دیگران را اصلاح کنند.

این کارشناس گفت: انتظار نیز نوعی عبادت و اعتقاد به غیب، شناخت وحدانیت خداوند، رسالت پیامبر و 12 امام است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان اینکه منتظر منفعل نیست، گفت: منتظر واقعی باید واجبات دینی، اخلاقی و اجتماعی خود را بشناسد و به آن عمل کند که یکی از مهمترین آنها دعا برای ظهور حضرت حق است.

وی با اشاره به اینکه در همه ادیان انتظار وجود دارد، ادامه داد: انتظار تنها به مسلمانان محدود نمی شود بلکه ادیان زرتشتی، هندی، بودایی، یهودی و مسیحی نیز منتظر صلح جهانی هستند.

این کارشناس با بیان اینکه انتظار برای ظهور حضرت مهدی(عج) بهترین اعمال امت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: انتظار مکتب انسان سازی و خودباوری است.

حجت‌الاسلام پور اکبر در پایان با بیان اینکه با ظهور حضرت مهدی (عج) عدالت اجتماعی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی همه دنیا ظهور کنند، فقط نظام عادل اسلام و احکام نجات‌بخش الهی قرآن کریم حاکم خواهد شد. پس منتظران باید ارزش واقعی خود را بدانند و سعی کنند همه را منتظر ظهور واقعی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید