انتقادات شدید از تیم پزشکی ایران پس از مصدومیت بیرانوند

انتقادات شدید از تیم پزشکی ایران پس از مصدومیت بیرانوند

در دیدار امشب ایران و انگلیس که با نتیجه 6 بر 2 به سود سه شیرها به پایان رسید، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران در برخورد با یکی از هم تیمی هایش از ناحیه سر ضربه خورد و به زمین افتاد.

اما بیرانوند پس از آن ضربه، مدتی به بازی ادامه داد. موسسه خیریه Headway که برای محافظت از ورزشکاران در برابر آسیب های مغزی فعالیت می کند، گفت: اینکه تیم داوری به بیرانوند اجازه دهد علیرغم احتمال آسیب مغزی برای مدت کوتاهی به بازی خود ادامه دهد، غیرقابل قبول و ظالمانه است.

بیرانوند به هوا برمی‌خیزد تا صلیب ارسالی انگلیسی‌ها را دور بزند، اما با مجید حسینی برخورد می‌کند و به زمین می‌افتد. کادر پزشکی تیم ملی برای کمک به او وارد زمین شدند و درمان دقایقی به طول انجامید.

با اینکه از بینی بیرانوند خون می آمد و پیراهنش خون آلود بود و مشخص بود که او گیج و از تعادل خارج شده بود، اما داور اجازه داد تا او به بازی برگردد. لحظاتی پس از شروع مجدد اما بیرانوند در زمین حضور داشت و به نیمکت ایران نشان داد که باید تعویض شود. حسین حسینی به جای بیرانوند وارد زمین شد و دروازه ایران را تا پایان مسابقه حفظ کرد.

لوک گریگز، نایب رئیس انجمن آسیب‌های مغزی هدوی در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، اعلام کرد: این رسوایی است که به علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران اجازه داده شد در زمین بماند. این واقعیت که او پس از یک دقیقه زمین را ترک کرد بسیار مهم است. مهم نیست. قرار بود بیرانوند یک ثانیه بیشتر بازی نکند، چه برسد به یک دقیقه. مشخص بود که او تعادل ندارد و نمی تواند ادامه دهد.

به نظر می رسد اصرار بر ادامه بازی تصمیم بیرانوند بوده است نه کادر پزشکی ایران. این اولین آزمایش جدی پروتکل ضربه مغزی فیفا بود که در عمل ناکارآمد بود. امشب به وضوح دیدیم که در جریان بازی و با فشارهایی که از هر طرف به داور و کادر پزشکی وارد می شود، هیچکس به پروتکل فیفا اهمیت نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید